A Volkswagen bemutatta az ID. GTI koncepció autóját, ami elmondásuk szerint ötvözi a GTI csaknem fél évszázados történelmét és a cég elektrifikációs jövőképét.
A Müncheni Autószalon egy remek lehetőség arra, hogy a VW bemutassa miként képzeli el „gétéisített” villanyautóikat. Ehhez mondjuk a GTI jelentését picit újra kellett fogalmazniuk, ettől függetlenül a logó (még) maradt a régi.

Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója szerint a GTI „a vezetési élmény és a mindennapi használhatóság tökéletes kombinációját” jelenti és ez a villanyautós GTI-k esetében is így marad. Továbbá leszögezte, hogy nem csak sportosak, hanem elérhetőek is lesznek a jövő GTI-i. Ez viszont relatív, ugyanis ígéretük szerint a legolcsóbb villanyautójuk az ID. 2all 25 ezer euróról (9,6 millió forint) indul, vagyis egy GTI ára biztosan efelett lesz.
Ha pedig már ID. 2all. A GTI koncepcióautó azért lehet sokak számára ismerős, ugyanis a legkisebb villany-koncepcióautót vették hozzá alapul, az ID. 2all-t. Ez lesz a Volkswagen első modellje, mely az MEB Entry platformra épül, amit – ahogy a neve is mutatja –, a gyártó a belépőszintű elektromos autóihoz fejlesztett. Az ID 2all 223 lóerős motorja az orrában kap helyet, és az első kerekeket forgatja. A végsebesség 160 km/h, még a 0-100 kevesebb, mint 7 másodpercig tart. Az GTI verziónak műszaki adatai nem kerültek szóba, de az előbb említettnél biztosabb erősebb lesz.
Itt a VW olcsó elektromos autója, az ID 2all
Az alacsony ár ellenére korrekt használhatóságot és magas felszereltséget ígér a gyártó.
Amellett, hogy a koncepcióautó fényszórói megtartják a mostani VW modellek dizájnvonalát, több olyan apró részletet vélhetünk felfedezni, amelyek a régebbi GTI modelleknek állít emléket. Ilyen többek között az autó képzeletbeli hűtőrácsának helyét körbeívelő piros díszcsík, vagy az ülések mintázata.
A bemutatón elmondtak olyan részleteket, hogy az autóban egy 12,9"-os központi kijelző és egy 10,9"-es műszeregység kijelző foglal helyet. A Head-up display pedig képes lehet olyan funkciókra is, hogy szélvédő bal oldalára "kivetíti" az adott versenypályát, és azon a helyzetünket.
A Volkswagen ID. GTI Concept MEB platforma épülő szériaváltozata 2027-ben kerülhet az utakra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

