Lefulladást szimulálnának egyes elektromos Toyoták
Már korábban is írtunk róla, hogy a Toyota manuális váltót imitáló rendszert szerelne a sportos elektromos autóiba, kizárólag az élmény kedvéért. Most úgy tűnik, hogy az igazi manuálok kellemetlen tulajdonságait is átemelnék.
Mivel az elektromos autókban általában nincs szükség hagyományos értelemben vett váltóra, ezért nem meglepő, hogy a legtöbbe nem is szerelnek ilyesmit. Vannak kivételek, hiszen például a Porsche Taycanban is van két fokozat, de a lényeg ott sem a váltási érzet megteremtése, ráadásul a sofőrnek nincs semmilyen ráhatása a rendszerre.
A Toyotánál egészen másról van szó: valódi váltó itt sem lesz, viszont váltókar, kuplungpedál és ügyesen programozott elektronika igen. Ugyanazért csinálják, amiért az elektromos Charger "kipufogórendszert" kap: minél jobban szeretnék visszahozni a régi, belső égésű motoros autók hangulatát egy szintetikusnak ígérkező világban.
És ha már lesznek imitált fokozatok, váltókar és kuplungpedál, miért ne lehetne a lefulladást is imitálni? Végülis az igazi kézi váltós autóknál is van ilyen, ha valaki nem kezeli kellő finomsággal a pedálokat. Mivel az elektromos autók jellegükből adódóan képtelenek lefulladni, ezzel az imitált funkcióval lesz némi vicces tétje az ilyen rendszerrel szerelt Toyoták vezetésének.
A Toyota már szabadalaztatta a rendszert, sőt, már élesben is tesztelik, de egyelőre az nem derült ki, hogy mikor és milyen autókban tennék majd elérhetővé. Mindez szomorúan digitális világ érkezését vetíti előre, hiszen olyan funkciókat is szimulálni kell, amik a sportos autókban hozzájárultak a vezetési élményhez.
Forrás: Toyota / Lexus