Magyarország közép-európai riválist kap az akkugyárversenyben
Úgy tűnik, a cseh kormány semmiképpen sem akar lemaradni a kelet-közép-európai országok akkumulátorgyár-versenyében. Ha törik, ha szakad, lesz egy ilyen üzem az országban.
A Volkswagen egyelőre nem hozza meg végső döntését arról, hol építi fel negyedik akkumulátorgyárát. Az Egyesült Államokhoz hasonlóan ugyanis Európában is gyengébb a kereslet az elektromos autók iránt, mint amekkorát vártak – írja a Reuters Oliver Blume, az autógyártó elnökére hivatkozva.
Egy gigantikus gyárról lenne szó, amelynek helyszínéért Csehország, Lengyelország, Magyarország és a Szlovákia van versenyben. Az autógyártó akkumulátorokat fog gyártani a németországi Salzgitterben, a spanyolországi Valenciában és a kanadai St. Thomasban. Ennek a három üzemnek a kapacitása összesen évente 200 gigawattórányi teljesítményre képes akkumulátor előállítása lesz.
A piaci feltételek gyengesége, ezen belül a tisztán elektromos meghajtású autók iránti kereslet lassú növekedése miatt nem sürgős döntenünk a további akkumulátorgyárak helyszínéről – mondta Blume.
A Volkswagen elnöke a cseh kormány tisztviselőit is tájékoztatta erről. Ugyanakkor a német vállalat elkötelezett csehországi márkája, a Skoda elektromos modelljeinek fejlesztése mellett.
Prága sajátos választ adott a németeknek. Petr Fiala miniszterelnök azt mondta, hogy ha a Volkswagen halogatja a gyárépítést, akkor más projektek után néznek. Nem tarthatják fenn a beruházásra szánt területet a végtelenségig egy bizonytalan lehetőségre várva.
Jozef Sikela ipari miniszter beszámolója szerint öt lehetséges befektetővel tárgyalnak, amelyek a Volkswagen ajánlatához hasonló nagyságú üzletet ígérnek. A Volkswagen ugyanabban a cipőben jár, mint a többi autógyártó, amely a villanyautó-piac megtorpanását érzékeli. A német vállalatnak jelenleg 150 ezer elektromos autóra van megrendelése, míg egy évvel ezelőtt még 300 ezer szerepelt az előjegyzési könyvekben.