A Dacia vezérigazgatója szerint még jócskán odébb van az elektromos Duster
Az előző Dustert a Dacia 13 évig tartotta piacon kisebb frissítésekkel. Megérett a cserére és egy statikus bemutatón már le is leplezték a következő generációt. Ebben már megjelennek majd a komolyabb hibrid hajtásláncok - mild és fullhibrid is -, ám a tisztán elektromosra még jócskán várni kell.
Erről a román márka vezérigazgatója, Denis Le Vot beszélt egy Autocarnak adott interjúban. Elmondta, hogy látják már az anyacég Renault-on is az elektromosítási lázat és ők sem vehetik félvállról a dolgot, hiszen látják hova tart a világ.
Viszont a Dacia minden helyzetre szeretne alternatívát nyújtani, így egyelőre nem engednék el a belső égésű motorok kezét. Szerinte ez a hajtáslánc a Dacia kenyere és vaja, miközben a márka a Renault csoport mentőöve.
Elmondta, hogy ők is sokat foglalkoznak a karbonsemlegessé válással, viszont kis lépésekben. Először jöttek ehhez az LPG rendszerrel szerelt modellek, aztán ha a piac úgy kívánja, akkor átállnak hibridekre. A végső állomás Európában egyébként Le Vot szerint is a teljes elektromosítás, ám ez függ a különböző modellek ciklusaitól is.
Példának hozta fel a Dacia Sanderót, mely generációváltása éppen 2028-ban esedékes. Nem biztos benne, hogy megéri majd egy belsőégésű motoros autót fejleszteni az Európai piacra csupán a 2028 és 2034 közötti időszakra. Viszont közben törődniük kell más piacokkal is, hiszen a legtöbb modelljük jól fogy Törökországban, Marokkóban, Indiában, Észak-Afrikában és Latin-Amerikában is.
A Dusterrel kapcsolatban elmondta, hogy egyelőre nem tudja mikor vált át a népszerű modell tisztán elektromosra. Szerinte a legvalószínűbb az, hogy olyan 2032 környékén lépik meg a dolgot, ám nem gondolja, hogy ez a belső égésű motorral szerelt változatok halálát jelenti. Úgy látja, hogy mind a két hajtásformával foglalkoznak majd a jövőben, de egyelőre még van idejük ezt végiggondolni.