A Lamborghini új, aktív kerékagya bokából oldaná meg a pályarekordokat
Hátsó tengelyre szánják a 48 voltos rendszeren keresztül fogaskerekekkel szabályozott aktív kerékagyakat, mivel a Revuelto, majd várhatóan a Huracán utódja is elektromos első tengellyel valósítja meg a változó nyomatékelosztású összkerékhajtást. Hátul viszont segít, ha menetközben változik a kerékdőlés, illetve a szét- és összetartás mértéke is.
A Lamborghini Active Wheel Carriernek hívja az új rendszert, ami tulajdonképpen elektromotorokkal szabályozott aktív kerékagyakat jelent, melyek a tapadást, a kanyarodási készséget vagy a nagysebességű stabilitást javítják az adott helyzetnek megfelelő ütemben. A fejlesztés még az Audinál indult, ám a Lamborghininél jutott el a működő prototípusokig.

Nagyjából tehát készen van, ám a Revuelto még nem kapta meg ezeket az aktív agyakat, hiába csak 2024-ben szállítják ki az első példányait. A jelek szerint a Lamborghini inkább a Huracán szintén jövőre esedékes utódjába szánja, miután a prototípust ebben a hónapban megmutatta többek közt Mike Duffnak is Nardóban, a Car and Driver cikkéhez.
312 km/h-nál elveszed a gázt, mert jön a kanyar
Nardòban három külsős vezethette a Lamborghini Revuelto hibrid V12-es prototípusát hamarabb, mint a VW vezére, Oliver Blume. Én voltam az egyik.
Az aktív rendszer a kerék dőlését és tartását az agy fogaskerekes nyitásával és zárásával oldja meg, az elektromotorokkal a gyakorlatban hatvan fok per másodperces tempóval képes állítani. A szét- és összetartást 6,6 fokkal, a dőlést pedig nyolc fokkal képes módosítani, a pályás használathoz akár 5,5 fokos negatív dőlést is elérve. Többek közt ettől is lehet majd piszok gyors az új hibrid V8-as Lamborghini.
Videón az új Lambo: ez már a Huracán V8-as, hibrid utódja lehet
Már utcán, de még álcázva tesztelik az újdonságot, és úgy tűnik, hogy a V10-es megy a levesbe.
A tartás állítása gyakorlatilag kormányzott hátsó tengelyhez vezet. A sebesség függvényében vagy a kanyarodási készséget, vagy az egyenes vonalú stabilitást lehet növelni a szét- vagy összetartás változtatásával, míg a kerékdőlés a futómű terhelésére reagálva tudja maximalizálni a gumi tapadási felületét.
Utcán nem praktikusak a köridőket segítő, extrém futóműbeállítások, ugyanakkor pályán a semlegeshez közeli gyári beállítás nem segít. Erre a dilemmára nyújthat megoldást a Lamborghini Active Wheel Carrier, vagyis az aktív kerékagy a 48 voltos vezérléssel. Meglátjuk, bevezetik-e már a kisebbik Lamborghini első évében, de az biztos, hogy a sajtó már kipróbálhatta, a gyár pedig a korábbinál akár 25 százalékkal agresszívabb kanyarodási teljesítményt ígér.
Forrás: Car and Driver

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
