A Lamborghini új, aktív kerékagya bokából oldaná meg a pályarekordokat
Hátsó tengelyre szánják a 48 voltos rendszeren keresztül fogaskerekekkel szabályozott aktív kerékagyakat, mivel a Revuelto, majd várhatóan a Huracán utódja is elektromos első tengellyel valósítja meg a változó nyomatékelosztású összkerékhajtást. Hátul viszont segít, ha menetközben változik a kerékdőlés, illetve a szét- és összetartás mértéke is.
A Lamborghini Active Wheel Carriernek hívja az új rendszert, ami tulajdonképpen elektromotorokkal szabályozott aktív kerékagyakat jelent, melyek a tapadást, a kanyarodási készséget vagy a nagysebességű stabilitást javítják az adott helyzetnek megfelelő ütemben. A fejlesztés még az Audinál indult, ám a Lamborghininél jutott el a működő prototípusokig.
Nagyjából tehát készen van, ám a Revuelto még nem kapta meg ezeket az aktív agyakat, hiába csak 2024-ben szállítják ki az első példányait. A jelek szerint a Lamborghini inkább a Huracán szintén jövőre esedékes utódjába szánja, miután a prototípust ebben a hónapban megmutatta többek közt Mike Duffnak is Nardóban, a Car and Driver cikkéhez.
Az aktív rendszer a kerék dőlését és tartását az agy fogaskerekes nyitásával és zárásával oldja meg, az elektromotorokkal a gyakorlatban hatvan fok per másodperces tempóval képes állítani. A szét- és összetartást 6,6 fokkal, a dőlést pedig nyolc fokkal képes módosítani, a pályás használathoz akár 5,5 fokos negatív dőlést is elérve. Többek közt ettől is lehet majd piszok gyors az új hibrid V8-as Lamborghini.
A tartás állítása gyakorlatilag kormányzott hátsó tengelyhez vezet. A sebesség függvényében vagy a kanyarodási készséget, vagy az egyenes vonalú stabilitást lehet növelni a szét- vagy összetartás változtatásával, míg a kerékdőlés a futómű terhelésére reagálva tudja maximalizálni a gumi tapadási felületét.
Utcán nem praktikusak a köridőket segítő, extrém futóműbeállítások, ugyanakkor pályán a semlegeshez közeli gyári beállítás nem segít. Erre a dilemmára nyújthat megoldást a Lamborghini Active Wheel Carrier, vagyis az aktív kerékagy a 48 voltos vezérléssel. Meglátjuk, bevezetik-e már a kisebbik Lamborghini első évében, de az biztos, hogy a sajtó már kipróbálhatta, a gyár pedig a korábbinál akár 25 százalékkal agresszívabb kanyarodási teljesítményt ígér.
Forrás: Car and Driver