Vitara test, Mustang szív: van ennél furább párosítás?

2024.02.19. 14:04

Az idő múlásával az első generációs Vitarák egyre kívánatosabbak. Egy apró, picit kockaformás terepjáró, ami nem a legextrémebb körülményekre van tervezve (gyárilag), de mégis látszik rajta a tenni akarás. Tipikusan 1.6 literes, sornégyest találhatsz a motorterében, de ezt valaki keveselte, ezért belegyömöszölt egy V8-ast.

Ha azt mondom, hogy Geo Metro, akkor jópáran tudjuk, hogy az egy amerikai piacra szánt Suzuki Swift. Viszont ha azt mondom, hogy Geo Tracker, akkor már sokkal kevesebben fogják rávágni, hogy az egy átemblémázott első generációs Suzuki Vitara.

A cikkben szereplő Tracker egy puhatetős, háromajtós típus, ami fiatal korában 100 lóerő leadására volt képes. Ebből azóta biztosan fogyott jó pár lóerő, ezért valaki Alabama államban valamikor ezt a motort kivette és helyére a Ford 5 literes V8-asát pakolta be. Most pedig épp eladó lett.

Az sajnos nem derül ki a leírásból, hogy hány lóerős lett a Tracker/Vitara, viszont azt megtudtuk, hogy B303-as vezérműtengelye van, MSD gyújtással, ötsebességes Tremec váltóval, fejlesztett felfüggesztéssel és új kipufogórendszerrel.

Az autót újrafújták, belülre új üléseket, kormányt, rádiót, fekete kárpitot és a tömítéseket is felújították a tetővel együtt. Ezzel pedig az autó egy remekül felújított sleeper lett, amit már az ember nem vinne ki olyan szívesen terepezni.

Az összesen 5 ezer mérföldet futott (8 ezer kilométer) futott átalakított autólért csaknem 18 ezer dollárt, vagyis 6,5 millió forintot kérnek, ami egy remek üzletnek hangzik. Az egyetlen bökkenő, hogy az Egyesült Államokban van. Itthon mondjuk amúgyis csaknem lehetetlen lenne átiratni.