Az Ineos Fusilier elektromos, de hatótávnövelővel akar terepezni
Jim Ratcliffe brit multimilliárdos pénzégető autós vállalkozása, az Ineos Automotive kőkemény terepjárókat gyárt Franciaországban, a volt Smart-gyárban. A Grenadiert és a Quartermaster pickupot viszont a Magna tervezte Ausztriában, míg a dízel- és benzinmotorokat a BMW, a váltókat pedig a ZF szállítja az Ineosnak. Az új Fusilier is a Magnánál készül majd, az elektromos G-osztály szomszédságában.
Az Ineos Grenadiert a Land Rover klasszikusai ihlették, ám az alapító Jim Ratcliffe mikor épp nem egyik saját terepjárójukkal jár ügyeket intézni, a G-osztályába pattan. Önhordó karosszéria a Mercedesnél, önhordó karosszéria a Land Rovernél is, a Grenadier viszont még a klasszikus létravázas téma, mint ahogy az új Toyota Land Crusier, a Ford Bronco és a Jeep Wrangler is.
A Quartermaster pickup után viszont eljött a harmadik Ineos modellcsalád pillanata is, bár az elektromos Fusilier a hatótávnövelős verzió jelenlegi kiforratlansága miatt valószínűleg csak 2027-ben kerülhet gyártásba. Addigra az elektromos G-osztály is kijön, az Ineos Fusilier pedig egyszerre indul majd ellene teljesen elektromos, nagyobb akkumulátoros terepjáróként, illetve kisebb akkucsomaggal, ám belsőégésű generátorral felszerelve a végtelen utazások szerelmeseinek.
Maguk az akkucellák Dél-Koreából érkeznek Auszriába, Ratcliffe pedig később nem zárja ki az amerikai és a kínai gyártást sem, hiszen azokat a piacokat csak így nyerheti meg magának az Ineos. Más kérdés, hogy a sajtótájékoztató alapján jelenleg még az sincs leütve, hogy milyen hatótávnövelő generátort szeretnének a Fusilierbe. Én tudom ajánlani a Mazda egyrotoros Wankelét, bár lehet, hogy ehhez az applikációhoz kevés lenne.
Toby Ecuyer, az Ineos formatervezője szerint a Fusilier megtartotta a friss márka minden szerethető jellegzetességét kívül és az utastérben egyaránt, miközben jóval aerodinamikusabb is lett az elektromos hajtáslánc hatékonysága érdekében. A Grenadierhez képest aktív hűtőrácsok, lekerekített élek és süllyesztett, ám így is karakteres kilincsek segítik a Fusilier siklását.
A Grenadiert és a Quatermastert itthon a Gablini forgalmazza, a terepjáró valós képességeiről pedig majd egy alapos teszt után tudunk beszámolni. Az biztos, hogy az elektromos G-osztály egyhelyben megfordul majd, így nem árt, ha a Fusilier is készül pár trükkel 2027-re. A legnagyobb kérdés, hogy összeállhat-e addig ez az egész ötletcsomag, bár az biztos, hogy a Magna kifejleszti és le is gyártja, ha megfizetik. Drukkoljunk hát együtt az Ineos csapatának, mert a verseny nem fog lassulni a terepjárók mezőnyében sem.