Rendkívül gyengén kezdte az idei F1-es szezont az Alpine. A francia csapat már az előszezoni tesztek során is problémákkal küzdött, ám akkor még nem volt egyértelmű, mekkora a baj. Aztán jött a szezonnyitó Bahreini Nagydíj, a két Alpine pedig az időmérőn és a futamon is a mezőny végén futott be.
A gyenge kezdéssel kapcsolatban megszólalt Bruno Famin, a csapat vezetője is, aki nem tagadta kiábrándító helyzetüket: „[A pilótáink] nagyon konstruktívak és pozitívak ahhoz képest, hogy milyen versenyt futottunk. Ez a szellem az egész csapatra jellemző. Ez egy nagyon pozitív fejlemény egy nagyon negatív hétvégén. Mert ha tényszerűek vagyunk, nagyon rossz hétvégén vagyunk túl."
Mikor Famint arról kérdezték, éreznek-e nyomást az anyacég Renault részéről a rossz eredmények miatt, a szakember így válaszolt: "[...] Nincs szükségünk senki nyomására, hogy tudjuk, ez elfogadhatatlan."
Bár Famin kincstári optimizmussal tekint a jövőbe, ő maga sem tudja, mikor mászhatnak ki a gödörből: „Ez még csak az első verseny. [...] Az autónk új, szóval fejlesszünk rajta! Elég optimista vagyok azt illetően, hogy előrébb tudunk lépni ebből a pozícióból, amely valóban nagyon rossz. Hogy ez meddig tart? Nem tudom, hogy őszinte legyek. Ahogy minden más csapatnak, természetesen nekünk is érkeznek fejlesztéseink. Vannak teoretikus elképzeléseink arról, mennyit hozhatnak ezek. Jelenleg azon igyekszünk, hogy a fejlesztések a lehető leghamarabb megérkezzenek."
Az utóbbi években egy másik gyári csapat, a McLaren is gyengén kezdte a szezont, ám az Alpine helyzete sokkal kilátástalanabbnak tűnik. A McLaren tisztában volt a problémák gyökerével és jó előre meg tudták mondani, mikor ékeznek azok a fejlesztések, melyek végül megoldották a bajaikat. Az Alpine-nál most csak tanácstalanság érződik.
Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a franciáktól több tapasztalt szakember is távozott az utóbbi időben, a csapat pedig éppen egy alapos belső átalakításon esik át.
Forrás: motorsport.com

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
