Sokan ejtettek könnycseppet, amikor a Dodge úgy döntött 2018-ban, hogy megépíti az utolsó Vipert és ezzel véget vet a szériának. Azóta be kell érnünk azzal, amit eddig legyártottak, akár eltennéd klasszikusnak, akár átépítenéd, mint Matt Brown.
Ő volt az, aki belevágott, hogy alaposan átépítsen egy 1999-es Dodge Vipert. Nem a klasszikus irányba indult el agyatlan ültetéssel, nagy felnivel és csicsás angel eyes lámpákkal. Ehelyett kőkemény off-roadert csinált belőle, ami elsőre egyszerűnek tűnhet, valójában nem az. Az emelés, a nagy terepkerekek és kasznielemek vagdosása könnyed délutáni melónak látszik, de rengeteg munkaórába telt, mire a Viper először önerőből ki tudott állni a garázsból.
Az egyértelműen sportautó alá tervezett és hangolt Viper futómű mehetett a kukába, helyette Matt egy új szerkezetet tervezett előre egyedi lengőkarokkal. Hátra egy Jeep merevhídját építették be egyelőre önzáró diffi nélkül, ami sok esetben hiányzik, hiszen a motortérben maradt a 8 literes V10-es Viper motor 466 lóerővel és 678 Nm nyomatékkal. Külön pikáns részlet, hogy az autóban hagyták a 6 sebességes kézi váltót, csak utána a kardánnal akadtak gondok.
Mivel a hátsó osztómű jóval lejjebb került, ezért a kardáncsuklók túl nagy szögben törtek. Erre Matt azt a megoldást találta ki, hogy a motort és a váltót hátra billenti néhány fokkal. Ez a hajtás problémáját megoldotta, ám előidézett néhány másikat. Eleve bele kellett vágni a Viper vázába és a szívócsövek sem érték így el a gyári légszűrőházat. A váltókulissza is lejjebb került, így a beltérben is változtatni kellett a kardánboxon, illetve egyedi váltógombot gyártottak a dizájn kedvéért.
Ebben a Viperben már nem oldalt futottak ki a kipufogók, hanem hátul, de a rendszer bizonyos alkatrészei a küszöb mögött maradtak. Matt átépítette az egészet, mert szerinte jobban néznek ki az oldalt elvezetett kipufogók, viszont mivel az egész motort megbillentette, eleinte ezek is lefelé néztek, így ehhez is át kellett alakítani ezt-azt.
A komolyabb rugóstagok és a nagy kerekek off-road gumikkal már csak a hab volt a tortán és végeredményben az átépített Viper nagyon jól néz ki. Kapott egyedi fém lökhárítókat és küszöbtoldatokat. Kiszélesítették, komolyabb féket szereltek rá, mert a gyári kevés volt és a hűtést is hatékonyabbá kellett tenni.
Egyelőre még elég nehéz vezetni a terep-Vipert, főleg mivel a próbakört esős körülmények között ejtették meg. De egy ilyen projekt talán sohasem ér véget és Mattnak továbbra is vannak komoly tervei. A végcél nyilván egy stabil és élvezetes off-roader, amiben azért marad bőven Viper technika.
Forrás: The Drive