Sokan ejtettek könnycseppet, amikor a Dodge úgy döntött 2018-ban, hogy megépíti az utolsó Vipert és ezzel véget vet a szériának. Azóta be kell érnünk azzal, amit eddig legyártottak, akár eltennéd klasszikusnak, akár átépítenéd, mint Matt Brown.
Elkészült a legutolsó Dodge Viper
Huszonöt éves történet végére került pont tegnap: a Dodge V10-es szörnyetege mostantól történelem.
Ő volt az, aki belevágott, hogy alaposan átépítsen egy 1999-es Dodge Vipert. Nem a klasszikus irányba indult el agyatlan ültetéssel, nagy felnivel és csicsás angel eyes lámpákkal. Ehelyett kőkemény off-roadert csinált belőle, ami elsőre egyszerűnek tűnhet, valójában nem az. Az emelés, a nagy terepkerekek és kasznielemek vagdosása könnyed délutáni melónak látszik, de rengeteg munkaórába telt, mire a Viper először önerőből ki tudott állni a garázsból.

Az egyértelműen sportautó alá tervezett és hangolt Viper futómű mehetett a kukába, helyette Matt egy új szerkezetet tervezett előre egyedi lengőkarokkal. Hátra egy Jeep merevhídját építették be egyelőre önzáró diffi nélkül, ami sok esetben hiányzik, hiszen a motortérben maradt a 8 literes V10-es Viper motor 466 lóerővel és 678 Nm nyomatékkal. Külön pikáns részlet, hogy az autóban hagyták a 6 sebességes kézi váltót, csak utána a kardánnal akadtak gondok.
Mivel a hátsó osztómű jóval lejjebb került, ezért a kardáncsuklók túl nagy szögben törtek. Erre Matt azt a megoldást találta ki, hogy a motort és a váltót hátra billenti néhány fokkal. Ez a hajtás problémáját megoldotta, ám előidézett néhány másikat. Eleve bele kellett vágni a Viper vázába és a szívócsövek sem érték így el a gyári légszűrőházat. A váltókulissza is lejjebb került, így a beltérben is változtatni kellett a kardánboxon, illetve egyedi váltógombot gyártottak a dizájn kedvéért.
Ebben a Viperben már nem oldalt futottak ki a kipufogók, hanem hátul, de a rendszer bizonyos alkatrészei a küszöb mögött maradtak. Matt átépítette az egészet, mert szerinte jobban néznek ki az oldalt elvezetett kipufogók, viszont mivel az egész motort megbillentette, eleinte ezek is lefelé néztek, így ehhez is át kellett alakítani ezt-azt.
A komolyabb rugóstagok és a nagy kerekek off-road gumikkal már csak a hab volt a tortán és végeredményben az átépített Viper nagyon jól néz ki. Kapott egyedi fém lökhárítókat és küszöbtoldatokat. Kiszélesítették, komolyabb féket szereltek rá, mert a gyári kevés volt és a hűtést is hatékonyabbá kellett tenni.
Egyelőre még elég nehéz vezetni a terep-Vipert, főleg mivel a próbakört esős körülmények között ejtették meg. De egy ilyen projekt talán sohasem ér véget és Mattnak továbbra is vannak komoly tervei. A végcél nyilván egy stabil és élvezetes off-roader, amiben azért marad bőven Viper technika.
Forrás: The Drive

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
