Ha valaki off-road irányba építette az autóját, akkor biztosan találkozott már azzal a problémával, hogy a jó kis ballonos terepgumi nem fér el. Vagy lehet, hogy elfér, de kitekert kormánynál beleér mindenbe. Most a Ford is találkozott ezzel a problémával a Transit Trail esetében.
Több vásárlói panasz is érkezett egy meg nem nevezett Ford szervizen keresztül a márkához. Többen is felfedezték azt a jelenséget, hogy a Ford Transit teherszállító változatából kialakított terepjáró, tehát a Trail gumija beleérhet a sárvédőkbe és a vázelemekbe is. Ezek jó kis ballonos gumik (245/75 R16) kissé terepjárósabb mintázattal, de valószínűleg itt inkább a 30 inches (76,2 centiméter) átmérővel lesz a gond.
Nem is alaphelyzetben jelentkezik a probléma, hanem akkor, amikor az autó legalább 60 százalékos terheltségen van. Mivel egy áruszállító esetében ez nem egy ritka jelenség, ezért valószínűleg többen is találkozhattak már az ilyen helyzetben megjelenő daráló hangokkal. Emiatt pedig a Ford és az NHTSA (amerikai közlekedésbiztonsági hatóság) is vizsgálatot indított, előbbi pedig visszahívást tervez.
Az is kiderült, hogy a probléma nem a Ford bűne közvetlen módon. A Transit átalakítását a terepjárósabb irányba egy külsős vállalat végezte, akik nem vették észre a jelenséget. Emiatt a Ford valószínűleg nekik fogja visszadobni a labdát, hogy hozzák helyre a problémát. Felhívták előzetesen a tulajdonosok figyelmét arra, hogy a jelenség a gumikban és a műanyag elemekben is károsodást okozhat. Kérik, hogy egyelőre figyeljenek oda és mindenkit értesítenek, ha megkezdik a visszahívási programot.
Forrás: The Drive