Magyarországra látogatott a Bolt társalapítója, Martin Villig, aki az Indexnek adott interjújában a cég fejlesztéseiről, a magyar taxispiacról, az autók minőségéről, valamint a mobilitási szolgáltatásokról is beszélt.
Villig elmondta, hogy kimondottan elégedett a hazai boltos taxik minőségével autók és sofőrök szempontjából is. „A sofőrök többsége beszél angolul, akivel én utaztam, folyékonyan társalgott. Ezek a személyes élmények legalább annyit elárulnak a Bolt magyarországi működéséről, mint a szép eredményeket tükröző grafikonok” - hangzott el az interjúban.
A Bolt már több mint 45 országban és mintegy 500 városban, főként Európában és Afrikában működik. Felhasználóik száma 180 millió felett van, a sofőrök száma meghaladja a 3,5 milliót. A társalapító hozzátette, hogy jelenleg a legnagyobb növekedést Nyugat-Európában érik el.
A legnagyobb kihívások olyan területen érinti őket, ahol nagyon erős hagyományos taxispiaccal rendelkeznek, ilyen Németország, Olaszország, Spanyolország vagy akár Dánia is. Ez azt jelenti, hogy a hozzájuk hasonló platformoknak alapvetően nagyon nehéz önmagában belépni is.
Szerinte Magyarországon nagyon szigorú szabályozások vannak, így a szolgáltatás színvonalával tudnak kitűnni a többiek közül, például az autók minőségével és tisztaságával, valamint a sofőr személyével.
Az Uber visszatérésre úgy reagált, hogy ezzel a versennyel mindenki nyer, főleg, hogy ők ketten a technológiai platformon ösztönzik egymást, hogy jobbak legyenek. „Tekintettel a már említett fix árképzésre, azzal őrizhetjük meg a lépéselőnyt, ha a mi autóink újabbak, jobbak, tisztábbak, de a sofőrök kiválasztása és megtartása terén is mellettünk szóló érv a minőség” - tette hozzá.
Elárulta, hogy hazánkban már tesztfázisban van a taxik előrendelésre, vagyis applikációban előre, adott időpontra, helyszínre kérhetünk autót.
A jövővel kapcsolatban elmondta, hogy a fiatalabb generáció sokkal nyitottabb az utazásmegosztásra, ami kedvező helyzetet teremt ahhoz, hogy a jövőben új szolgáltatásokkal bővítsék kínálatukat. „Optimisták vagyunk, kéz a kézben dolgozunk nemzeti kormányokkal és városi önkormányzatokkal, hogy az európai zöldterv elveit minél szélesebb körben megismerjék az emberek a mobilitás vonatkozásában is.”
A jövőben a mikromobilitás felé is jobban nyitni fognak, ugyanis Európában a taxizások 30 százaléka 3 kilométer alatti távolság, ezeket a fuvarokat kiválthatják a kétkerekű megoldások, rengeteg károsanyag-kibocsátást, de pénzt és sokszor időt is megtakarítva.