Rengeteget kell várni rá, de már így is leszállítottak 20 ezer Xiaomi SU7-et
- 20 ezer Xiaomi SU7 került forgalomba a márciusi piaci bevezetés óta
- A Xiaomi 120 ezer autót akar szállítani év végéig, ehhez jól fizetett, de rengeteget dolgozni hajlandó munkaerőt keresnek
- 15-20 éven belül a legnagyobb autógyártóvá szeretnének válni
Hatalmas ígéretekkel leplezték le tavaly év végén az okostelefonjairól ismert gyártó első villanyautóját, a márciusi piaci bevezetés óta pedig leginkább részeredményeik vannak – állítólag ötször nagyobb rá a kereslet, mint amennyit le tudnak gyártani, így aztán a szállítások késnek, a magasabb szintű változatokra akár 35 hetet kell várni. Jelenleg 20 ezer példánynál járnak, ha a premier óta látható ütemtervét tudják tartani, akkor idén már az Alfa Romeo szintjére juthatnak eladásban – tavaly 68 ezer darab új Alfa került forgalomba.
A Xiaomi ambíciói viszont ennél jóval komolyabbak, a kapacitás növelése érdekében nagyon jó fizetéssel és bónuszokkal csábítják a heti 6 napban 10-11 órát dolgozni hajlandó munkaerőt, továbbá tárgyalnak a BYD-vel, mint akkumulátor-beszállító, és az év végéig 120 ezer leszállított példánynál szeretnének tartani.
Lei Jun vezérigazgató ambíciói komolyak, és ahogy a mobiliparban az Apple és a Samsung mögé stabil harmadik helyre tudták felküzdeni magukat, úgy az autóiparban is hasonló terveik vannak, sőt, 15-20 év alatt a világ legnagyobb autógyártójává szeretnének válni. Bíznak abban, hogy nem állíthatja meg őket semmi, még egy versenypályás féktáv, vagy egy kis gyorsulási hazugság sem.