- Elképesztő izgalmakat, kiélezett versenyt és kiszámíthatatlan időjárási körülményeket hozott a 92. Le Mans-i 24 órás verseny.
- Bár a csúcskategóriában a 6-os számú Porsche indulhatott az első helyről, az összetett győzelmet végül az 50-es Ferrari szerezte meg a 7-es Toyota és az 51-es Ferrari előtt.
- Az LMP2 kategóriában a 22-es United Autosports, az LMGT3-ban pedig 91-es Manthey Porsche győzött.
Elképesztő izgalmakat, kiélezett versenyt és kiszámíthatatlan időjárási körülményeket hozott a 92. Le Mans-i 24 órás verseny. A hatalmas, 23 fős Hypercar mezőnyben, az LMP2-ben és az LMGT3 kategóriában is folyamatos csata zajlott az előkelő helyezésekért, a győztesek kiléte pedig a verseny végéig kérdéses maradt. Mindezt jól jelzi, hogy a Hypercar kategóriában 24 óra után kilenc autó is körön belül ért célba, a győzelemről pedig mindössze 14 másodperc döntött, de a negyedik helyezett is csak 37 másodperces hátrányban futott be.
Hivatalos: 2025-ben visszatér az Aston Martin a Le Mans-i csúcskategóriába
Az Aston Martin versenyautója a Valkyrie alvázának egy hosszított változatára épül majd, és megtartja a 11 ezerig forgó 6,5 literes Cosworth V12-est.
A versenyzők dolgát a folyamatosan változó, kiszámíthatatlan időjárás is jelentősen megnehezítette. A verseny nagy része nyirkos körülmények között zajlott, miközben az eső hol eleredt, hol pedig elállt. Az éjszaka folyamán, vasárnap hajnalban 4,5 órán át körözött biztonsági autó mögött a mezőny, mivel a csapadék és a rossz látási viszonyok miatt a pálya állapota nem volt versenyzésre alkalmas. Mindezek tükrében az, hogy a 63 indulóból 47 autó célba tudott érni, kifejezetten jó eredménynek tűnik.
Hypercar
Bár a csúcskategóriában a 6-os számú Porsche indulhatott az első helyről, a harmadik és negyedik helyről rajtoló két Ferrari remek tempóban kezdte a versenyt, és előrébb küzdötte magát. Hamarosan azonban megérkezett az eső, így a mezőny nagy része a boxba hajtott esőgumikért. Nem mindenki tett azonban így: az 50-es és a privát 83-as Ferrari kockáztatott és slick gumikon kint maradt. Végül ez a döntés bizonyult helyes döntésnek: hamarosan az esőgumira váltott autók is jöhettek vissza slickekért, a két éllovas pedig tekintélyes előnyre tett szert.

Időközben a 20-as számú BMW az utolsó kanyarban nekicsapódott a gumifalnak, a két Alpine pedig gyors egymásutánban motorhiba miatt adta fel a versenyt.
Az időjárási körülmények ellenére az első biztonsági autós fázisra éjszakáig kellett várni. Ekkor a 83-as Ferrari lökte meg a 15-ös BMW-t, mely így nagy erővel a korlátnak csapódott és összetört a Mulsanne egyenes végén. Bár a baleset nem tűnt annyira súlyosnak, a korlát javítási munkálatai elhúzódtak, a safety car pedig közel 2 órát töltött a pályán.
A vasárnap hajnali órákban aztán nagyobb eső érkezett, a versenyirányítás pedig a körülményekre való tekintettel ismét beküldte a biztonsági autókat, melyek végül négy és fél órán keresztül el sem hagyták a pályát. Napfelkelte után újabb incidensek borzolták a kedélyeket: először a 4-es Porsche csapódott a gumifalba az Indianapolis kanyar felé menet, majd valamivel később a 311-es Cadillac is ugyanígy járt, a 83-as Ferrari pedig lángra kapott a boxutcában.
Bár a verseny egyes szakaszain a Porschénak és a Cadillacnek is esélye mutatkozott a győzelemre, a hajrára fordulva az 50-es Ferrari vezetett, nyomában a 7-es Toyotával. A helyzet akkor vált igazán kiélezetté, mikor a Ferrari ajtaja menet közben kinyílt, a versenyirányítás pedig a tervezettnél előbb a boxba rendelte az autót. Ekkor elképzelhetőnek tűnt, hogy az éllovas alakulatnak egy előre be nem tervezett plusz kiállást is teljesítenie kell, mely lényegében biztos Toyota győzelmet jelentett volna. A Ferrarinál azonban kockáztattak: két elnyújtott etappal akarták befejezni a versenyt úgy, hogy a győzelemhez Nicklas Nielsennek a drasztikus üzemanyagspórolás mellett elég erős tempót kell diktálnia ahhoz, hogy a mögötte érkező 7-es Toyota ne érje őt utol.
A dán pilóta keze nem remegett meg, sikerrel teljesítette ezt a kivételesen nehéz feladatot az ismét eső áztatta pályán, így az olasz csapat sorozatban második győzelmét aratta a legendás versenyen. Kissé meglepő módon a Toyota hamar belenyugodott a második helybe. Bár kivételesen gyors körökkel – és egy kis szerencsével – José María Lópeznek esélye lehetett volna utolérni az 50-es Ferrarit, a csapat meg sem próbálkozott az üldözéssel és óvatosságra intette a versenyzőt.
Bár a dobogó harmadik fokáért késhegyre menő csata zajlott az 51-es Ferrari és a 6-os Porsche között, végül az olaszoknak ez is sikerült: az első mellett a harmadik hely is az övék lett.
LMP2 és LMGT3
Bár a csúcskategóriában kuriózumnak számít egy ennyire kiélezett verseny, az LMP2-ben mindez teljesen megszokott. Ezúttal egészen a 22. óráig a 28-as IDEC Sport vezetett, ám ekkor a rendre rendkívül erős Le Mans-i 24 órást futó United Autosports 22-es számú autója átvette a vezetést. Az IDEC Sport autóját végül még a tavalyi meglepetésgyőztes InterEuropol is megelőzte, így a gárdának meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
Az LMGT3-ban egy darabig úgy tűnt, az élő MotoGP legendát, Valentino Rossit is a soraiban tudó 46-os számú Team WRT BMW M4-nek lehet a legnagyobb esélye a győzelemre, ám ez az alakulat egy balesetet követően feladta a versenyt. A 31-es számú testvérautó szintén kiemelkedően szerepelt, és két órával a vége előtt vezette a kategóriát. Az ismét eleredő esőben azonban a 91-es Manthey Porsche jobban teljesített átvette a vezetést.
A sorrend végül nem is változott a leintésig: a 91-es Porsche nyert, a 31-es Team WRT BMW második lett, míg a harmadik és negyedik helyet a Proton Competition két autója szerezte meg a 88-as és 44-es Ford Mustanggal.
A brutális ár ellenére több ezren jelentkeztek a Mustang GTD-re
Sok embernek kell a 124 millió forintos Mustang.
A 2024-es Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye
Hely | Kategória | Rajtszám | Csapat | Versenyzők | Autó | Gumi | Kör | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | ||||||||
1 | Hypercar | 50 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 499P | M | 311 | 24:01:55.856‡ |
Ferrari F163 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
2 | Hypercar | 7 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Toyota GR010 Hybrid | M | 311 | +14.221 |
Toyota 3.5 L Turbo V6 | ||||||||
3 | Hypercar | 51 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 499P | M | 311 | +36.730 |
Ferrari F163 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
4 | Hypercar | 6 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 311 | +37.897 |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
5 | Hypercar | 8 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Toyota GR010 Hybrid | M | 311 | +1:02.824 |
Toyota 3.5 L Turbo V6 | ||||||||
6 | Hypercar | 5 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 311 | +1:45.654 |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
7 | Hypercar | 2 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Cadillac V-Series.R | M | 311 | +2:34.468 |
Cadillac LMC55R 5.5 L V8 | ||||||||
8 | Hypercar | 12 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 311 | +3:02.691 |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
9 | Hypercar | 38 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 311 | +3:36.756 |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
10 | Hypercar | 63 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lamborghini SC63 | M | 309 | +2 kör |
Lamborghini 3.8 L Turbo V8 | ||||||||
11 | Hypercar | 94 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Peugeot 9X8 | M | 309 | +2 kör |
Peugeot X6H 2.6 L Turbo V6 | ||||||||
12 | Hypercar | 93 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Peugeot 9X8 | M | 309 | +2 kör |
Peugeot X6H 2.6 L Turbo V6 | ||||||||
13 | Hypercar | 19 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lamborghini SC63 | M | 309 | +2 kör |
Lamborghini 3.8 L Turbo V8 | ||||||||
14 | Hypercar | 11 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Isotta Fraschini Tipo 6-C | M | 302 | +9 kör |
Isotta Fraschini 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
15 | LMP2 | 22 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 297 | +14 kör‡ |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
16 | LMP2 | 34 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 297 | +14 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
17 | LMP2 | 28 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 297 | +14 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
18 | LMP2 (Pro-Am) | 183 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 297 | +14 kör‡ |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
19 | LMP2 | 10 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 297 | +14 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
20 | LMP2 (Pro-Am) | 14 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 295 | +16 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
21 | LMP2 (Pro-Am) | 33 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 295 | +16 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
22 | LMP2 | 25 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 294 | +17 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
23 | LMP2 (Pro-Am) | 65 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 293 | +18 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
24 | LMP2 (Pro-Am) | 47 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 291 | +20 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
25 | LMP2 | 24 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 291 | +20 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
26 | LMP2 | 37 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 289 | +22 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
27 | LMGT3 | 91 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 911 GT3 R (992) | G | 281 | +30 kör‡ |
Porsche M97/80 4.2 L Flat-6 | ||||||||
28 | LMGT3 | 31 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
BMW M4 GT3 | G | 280 | +31 kör |
BMW P58 L Turbo I6 | ||||||||
29 | Hypercar | 311 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Cadillac V-Series.R | M | 280 | +31 kör |
Cadillac LMC55R 5.5 L V8 | ||||||||
30 | LMGT3 | 88 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ford Mustang GT3 | G | 280 | +31 kör |
Ford Coyote 5.4 L V8 | ||||||||
31 | LMGT3 | 44 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ford Mustang GT3 | G | 280 | +31 kör |
Ford Coyote 5.4 L V8 | ||||||||
32 | LMGT3 | 85 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 | G | 279 | +32 kör |
Lamborghini DGF 5.2 L V10 | ||||||||
33 | LMGT3 | 55 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 296 GT3 | G | 279 | +32 kör |
Ferrari F163CE 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
34 | LMGT3 | 78 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lexus RC F GT3 | G | 279 | +32 kör |
Lexus 2UR-GSE 5.0 L V8 | ||||||||
35 | LMGT3 | 155 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 296 GT3 | G | 279 | +32 kör |
Ferrari F163CE 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
36 | LMGT3 | 777 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo | G | 279 | +32 kör |
Aston Martin M177 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
37 | LMGT3 | 87 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lexus RC F GT3 | G | 279 | +32 kör |
Lexus 2UR-GSE 5.0 L V8 | ||||||||
38 | LMGT3 | 82 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Chevrolet Corvette Z06 GT3.R | G | 278 | +33 kör |
Chevrolet LT6.R 5.5 L V8 | ||||||||
39 | LMGT3 | 86 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 296 GT3 | G | 278 | +33 kör |
Ferrari F163CE 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
40 | LMGT3 | 70 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
McLaren 720S GT3 Evo | G | 275 | +36 kör |
McLaren M840T 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
41 | LMGT3 | 92 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 911 GT3 R (992) | G | 273 | +38 kör |
Porsche M97/80 4.2 L Flat-6 | ||||||||
42 | LMP2 (Pro-Am) | 23 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 272 | +39 kör |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
43 | LMGT3 | 81 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Chevrolet Corvette Z06 GT3.R | G | 267 | +44 kör |
Chevrolet LT6.R 5.5 L V8 | ||||||||
44 | LMGT3 | 60 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 | G | 258 | +53 kör |
Lamborghini DGF 5.2 L V10 | ||||||||
45 | Hypercar | 99 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 251 | +60 kör |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
46 | LMGT3 | 77 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ford Mustang GT3 | G | 227 | +84 kör |
Ford Coyote 5.4 L V8 | ||||||||
NC | Hypercar | 20 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
BMW M Hybrid V8 | M | 96 | Nem értékelt |
BMW P66/3 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | Hypercar | 83 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 499P | M | 248 | Elektronikai hiba |
Ferrari F163 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
DNF | Hypercar | 3 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Cadillac V-Series.R | M | 223 | Mechanikai hiba |
Cadillac LMC55R 5.5 L V8 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 59 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
McLaren 720S GT3 Evo | G | 220 | Nem ért célba |
McLaren M840T 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 95 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
McLaren 720S GT3 Evo | G | 212 | Nem ért célba |
McLaren M840T 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | Hypercar | 4 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Porsche 963 | M | 211 | Baleset |
Porsche 9RD 4.6 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 27 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo | G | 196 | Baleset |
Aston Martin M177 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | LMP2 (Pro-Am) | 45 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 149 | Rosszul rögzített kerék |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
DNF | LMP2 (Pro-Am) | 30 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 112 | Motorhiba |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 66 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 296 GT3 | G | 112 | Üzemanyag pumpa hiba |
Ferrari F163CE 3.0 L Turbo V6 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 46 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
BMW M4 GT3 | G | 109 | Baleset |
BMW P58 L Turbo I6 | ||||||||
DNF | Hypercar | 15 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
BMW M Hybrid V8 | M | 102 | Baleset |
BMW P66/3 4.0 L Turbo V8 | ||||||||
DNF | Hypercar | 36 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Alpine A424 | M | 88 | Motorhiba |
Alpine 3.4 L Turbo V6 | ||||||||
DNF | LMP2 | 9 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Oreca 07 | G | 86 | Akkumulátor hiba |
Gibson GK428 V8 | ||||||||
DNF | Hypercar | 35 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Alpine A424 | M | 75 | Motorhiba |
Alpine 3.4 L Turbo V6 | ||||||||
DNF | LMGT3 | 54 | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Ferrari 296 GT3 | G | 30 | Baleset |
Ferrari F163CE 3.0 L Turbo V6 | ||||||||

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
