Ennyi volt? Csődöt jelentett a Fisker
- A Fisker kálváriája március elején kezdődött, mikor Henrik Fisker cégvezér ismertette a vállalat nehéz anyagi helyzetét.
- Azóta a gyártó kétségbeesetten próbálta elkerülni a csődöt, de nem járt sikerrel.
- Mindez még nem feltétlenül jelenti a Fisker végét, de az út rögös és bizonytalan lesz.
A Fisker kálváriája március elején kezdődött, amikor Henrik Fisker cégvezér ismertette a vállalat 463 millió dolláros, azaz 167 milliárd forintos veszteségeit 2023 negyedik negyedévében. A vezető akkor komoly anyagi problémákról beszélt, és azt is bejelentette, hogy a Fiskernek a tartalékok kimerülése esetén pénzre lesz szüksége a túléléshez.
Hamarosan azonban egyre lesújtóbb hírek érkeztek: március közepén leállt a Fisker egyetlen modellje, az Ocean gyártása, a hónap végén pedig brutálisan leakciózták az eladatlan kész példányokat. Ezt követően hírt kaptunk arról, milyen iszonyatos káosz uralkodott a Fisker könyvelési részlegén, végül pedig május közepén a vállalat Roadside Assistance nevű programját is leállította.
Elég egyértelműnek tűnt, hogy a pozitív és bizakodó nyilatkozatok ellenére a Fisker haláltusáját látjuk, bár a cégnek egy darabig volt terve a menekülésre. Henrik Fisker többször hangsúlyozta, hogy tárgyal egy meg nem nevezett óriási autógyártóval egy esetleges 400 millió dolláros befektetésről. Később kiderült, hogy valószínűleg a Nissanról lehet szó, ám a megállapodásból végül annak ellenére nem lett semmi, hogy a tárgyalások állítólag remekül haladtak.
Ezek után szinte csak az volt kérdés, mikor jelent csődöt a Fisker. A nap végül május 17-én jött el: „Mint más vállalatok a villanyautó piacon, mi is nehézségekkel találkoztunk piaci és makroökonómiai téren, melyek hatással voltak arra a képességünkre, hogy hatékonyan működjünk. Miután minden lehetőséget fontolóra vettünk, úgy határoztunk, hogy a vállalat számára az eszközeink Chapter 11 szabályozás alatti értékesítése a legjobb opció." – fogalmaz a vállalat közleménye.
Mindez még nem feltétlenül jelenti a Fisker végét. A Chapter 11 lényege, hogy a vállalat felügyelet alatt újraszerveződjön, és idővel képes legyen ismét a saját lábára állni. Ehhez azonban rögös út vezet, a siker pedig nem garantált.
Forrás: motor1.com

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

