- Bemutatták a Bugatti Chiron utódját, a Tourbillont.
- A hibridet egy 1000 lóerős szívó V16-os hajtja, összteljesítménye pedig 1800 lóerő.
- A Tourbillon 3,6 millió euróról indul, és kezdetben 250 darabot készítenek belőle.
- Az első darabok 2026-ban készülnek el.
A Bugatti nem az a márka, ami számtalan modellel, a lehető legtöbb kategóriában próbál vevőket szerezni magának. Tipikusan egy aktív modelljük van, amit sok év tervezésével alkotnak. A Bugatti Chiron is ilyen volt, amit először 2016-ban mutattak be és egészen 2024 májusáig gyártottak. Összesen ötszáz darab Chiron készült, az utolsó a L'Ultime nevet kapta. Most egy új fejezet kezdődik a Bugattinál, aminek a neve Tourbillon, vagyis forgószél.
A Tourbillonban már nem a négyturbós W16-os dolgozik, helyére egy 8,3 literes szívó V16-os került, amit három elektromotor egészít ki. Az előbbi ezer, az utóbbiak pedig 800 lóerő teljesítményre képesek, vagyis a Tourbillon 1800 lóerővel gazdálkoik. A motor elkészítésében a Cosworth, a hibrid rendszerben pedig a Rimac játszott fontos szerepet. A három elektromotorból egy a hátsó tengelyen, kettő pedig az elsőn helyezkedik el. Akkumulátora 25 kWh-s, ami a padlólemez közepére került.
Mivel plug-in hibrid, ezért tisztán elektromosan is haladhat, nagyjából 60 kilométert. Aki elkezdene aggódni, hogy a hibrid hajtás miatt nehéz az autó, ne tegye, ugyanis a Tourbillon könnyebb, mint a Chiron. Azt nem árulták el, hogy pontosan mennyi, de a jelek szerint kevesebb lesz, mint 1995 kg.
A Tourbillon álló helyzetből 100 km/h-ra két másodperc, 200-ra öt másodperc, 300-ra pedig pedig tíz másodperc alatt gyorsul. Szabályozott végsebessége 379 km/h, de ez egy speciális beállítással 444 km/h is lehet.
Az új Bugatti dizájnra nagyon hasonlít elődjéhez. Elején a hűtőrács és az oldalsó légbeömlők sokkal nagyobbak, fényszórói vékonyabbak, ránézésre az autó sokkal szélesebb elődjénél. A Bugatti ikonikus, ajtókat körbevevő C vonala is megmaradt. Féklámpái a La Voiture Noire-éra emlékeztetnek, amit középen egy világító Bugatti felirat köt össze. A Tourbillon lehet, hogy hasonlít a elődjére, de ez is volt a gyártó célja. Viszont egy darab alkatrész sem használtak újra a Chironból, sem a Veyronból.
Belterében sem ejtették a korábbi Bugattik dizájnját, helyette modernizálták azt. A legkülönlegesebb rész a kormány, ugyanis annak közepére a légzsákot és a svájci órakészítők által készített analóg műszeregységet tették - a tourbillon elnevezés is a nagy pontosságú mechanikus órák egyik alkatrészére utal. A Tourbillon viszont nem teljesen analóg, van központi kijelzője, csak elrejthető.
Ahogy az várható volt, az új Bugatti nem lesz olcsó mulatság. 3,6 millió euróról indul, vagyis csaknem másfél milliárd forintról. Kezdetben 250 darabbal terveznek, és ha minden jól megy, az első darabokat 2026-ban fogják leszállítani.