- Bemutatták a Bugatti Chiron utódját, a Tourbillont.
- A hibridet egy 1000 lóerős szívó V16-os hajtja, összteljesítménye pedig 1800 lóerő.
- A Tourbillon 3,6 millió euróról indul, és kezdetben 250 darabot készítenek belőle.
- Az első darabok 2026-ban készülnek el.
A Bugatti nem az a márka, ami számtalan modellel, a lehető legtöbb kategóriában próbál vevőket szerezni magának. Tipikusan egy aktív modelljük van, amit sok év tervezésével alkotnak. A Bugatti Chiron is ilyen volt, amit először 2016-ban mutattak be és egészen 2024 májusáig gyártottak. Összesen ötszáz darab Chiron készült, az utolsó a L'Ultime nevet kapta. Most egy új fejezet kezdődik a Bugattinál, aminek a neve Tourbillon, vagyis forgószél.

A Tourbillonban már nem a négyturbós W16-os dolgozik, helyére egy 8,3 literes szívó V16-os került, amit három elektromotor egészít ki. Az előbbi ezer, az utóbbiak pedig 800 lóerő teljesítményre képesek, vagyis a Tourbillon 1800 lóerővel gazdálkoik. A motor elkészítésében a Cosworth, a hibrid rendszerben pedig a Rimac játszott fontos szerepet. A három elektromotorból egy a hátsó tengelyen, kettő pedig az elsőn helyezkedik el. Akkumulátora 25 kWh-s, ami a padlólemez közepére került.
Mivel plug-in hibrid, ezért tisztán elektromosan is haladhat, nagyjából 60 kilométert. Aki elkezdene aggódni, hogy a hibrid hajtás miatt nehéz az autó, ne tegye, ugyanis a Tourbillon könnyebb, mint a Chiron. Azt nem árulták el, hogy pontosan mennyi, de a jelek szerint kevesebb lesz, mint 1995 kg.
A Tourbillon álló helyzetből 100 km/h-ra két másodperc, 200-ra öt másodperc, 300-ra pedig pedig tíz másodperc alatt gyorsul. Szabályozott végsebessége 379 km/h, de ez egy speciális beállítással 444 km/h is lehet.
Az új Bugatti dizájnra nagyon hasonlít elődjéhez. Elején a hűtőrács és az oldalsó légbeömlők sokkal nagyobbak, fényszórói vékonyabbak, ránézésre az autó sokkal szélesebb elődjénél. A Bugatti ikonikus, ajtókat körbevevő C vonala is megmaradt. Féklámpái a La Voiture Noire-éra emlékeztetnek, amit középen egy világító Bugatti felirat köt össze. A Tourbillon lehet, hogy hasonlít a elődjére, de ez is volt a gyártó célja. Viszont egy darab alkatrész sem használtak újra a Chironból, sem a Veyronból.
Belterében sem ejtették a korábbi Bugattik dizájnját, helyette modernizálták azt. A legkülönlegesebb rész a kormány, ugyanis annak közepére a légzsákot és a svájci órakészítők által készített analóg műszeregységet tették - a tourbillon elnevezés is a nagy pontosságú mechanikus órák egyik alkatrészére utal. A Tourbillon viszont nem teljesen analóg, van központi kijelzője, csak elrejthető.
Ahogy az várható volt, az új Bugatti nem lesz olcsó mulatság. 3,6 millió euróról indul, vagyis csaknem másfél milliárd forintról. Kezdetben 250 darabbal terveznek, és ha minden jól megy, az első darabokat 2026-ban fogják leszállítani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
