Kézi váltós utcai versenyautó V12-es motorral az Aston Martintól
- Különleges utcai versenyautót épít az Aston Martin a Valour alapjaira.
- Rengeteg szénszálas elemmel súlyos kilókat nyernek a Valiantnál.
- Speciális magnézium felnikkel szerelik, alatta pedig hatalmas karbonkerámia fékek vannak.
- Az éppen kifutó 5,2 literes, duplaturbós V12-es motor kerül a Valiantba, de még tovább növelik a teljesítményét.
- A motor így 745 lóerőt és 753 Nm nyomatékot képes leadni, ezt egy hatgangos kézi váltó továbbítja.
- A Valiantból mindössze 38 darab készül majd
Ha úgy érzed, kevés az Aston Martin Valour, magasabb teljesítményre, alacsonyabb önsúlyra és sportosabb hangolásra vágysz, akkor a Valiant neked készült. A tradicionális brit márka úgy érezte, kell egy még feszesebb változat, amire csak azért kerül rendszám, hogy eljusson az egyik versenypályától a másikig.

A Valourhoz képest sok szénszálas elemet használtak az autó külső részén, ezzel fokozták a leszorító erőt és nyertek a súlyon is. Eleve az egész hűtőmaszk, az első spoiler, a küszöbök és a diffúzor is szénszál, a speciális, 21 colos felniket pedig magnéziumból készítették, így 14 kilóval csökkent a rugózatlan tömeg. Hátul egy 3D nyomtatással készített segédkeretet szereltek az autó alá, ami további 3 kiló súlycsökkenést eredményezett, míg a 12 voltos akkumulátorból lítiumosat használtak, így 11,5 kilót nyertek.
A fedett felnik alatt hatalmas (elöl) 410 és (hátul) 360 milliméter átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák vannak. Ezek mindenképpen kellenek a versenypályás használat mellett, főleg mert a Valiant baromi erős. Az éppen kifutófélben lévő 5,2 literes, V12-es motort kapta, amit két turbó tölt. A teljesítménye így 745 lóerő és ehhez tartozik 753 Nm forgatónyomaték, így 30 lóerővel erősebb, mint az alapjául szolgáló Valour. Egészen különleges nemcsak a kategóriában, de úgy általában napjainkban is, hogy a motor mögött egy hatsebességes kézi váltó továbbítja a hajtást.
A beltérben ugyanígy használtak fel karbon elemeket a súlycsökkentés érdekében, illetve kiemelték a hatsebességes váltó mechanikáját. A sofőrt és utasát Recaro Podium ülések fogják, a biztonságért négypontos versenyhevederek felelnek. Óriási élmény lehet ebből a szögből találkozni az Aston Martin Valianttal, ám ez majd csak keveseknek adatik meg. Az autóból mindössze 38 példány építenek majd, és meg merném kockáztatni, hogy már mindnek van gazdája.
Forrás: Aston Martin

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
