Kézi váltós utcai versenyautó V12-es motorral az Aston Martintól
- Különleges utcai versenyautót épít az Aston Martin a Valour alapjaira.
- Rengeteg szénszálas elemmel súlyos kilókat nyernek a Valiantnál.
- Speciális magnézium felnikkel szerelik, alatta pedig hatalmas karbonkerámia fékek vannak.
- Az éppen kifutó 5,2 literes, duplaturbós V12-es motor kerül a Valiantba, de még tovább növelik a teljesítményét.
- A motor így 745 lóerőt és 753 Nm nyomatékot képes leadni, ezt egy hatgangos kézi váltó továbbítja.
- A Valiantból mindössze 38 darab készül majd
Ha úgy érzed, kevés az Aston Martin Valour, magasabb teljesítményre, alacsonyabb önsúlyra és sportosabb hangolásra vágysz, akkor a Valiant neked készült. A tradicionális brit márka úgy érezte, kell egy még feszesebb változat, amire csak azért kerül rendszám, hogy eljusson az egyik versenypályától a másikig.
![](https://kep.index.hu/1/0/5700/57006/570066/57006607_af6ae8872fa4792acda5eee8b7f27a72_wm.jpg)
A Valourhoz képest sok szénszálas elemet használtak az autó külső részén, ezzel fokozták a leszorító erőt és nyertek a súlyon is. Eleve az egész hűtőmaszk, az első spoiler, a küszöbök és a diffúzor is szénszál, a speciális, 21 colos felniket pedig magnéziumból készítették, így 14 kilóval csökkent a rugózatlan tömeg. Hátul egy 3D nyomtatással készített segédkeretet szereltek az autó alá, ami további 3 kiló súlycsökkenést eredményezett, míg a 12 voltos akkumulátorból lítiumosat használtak, így 11,5 kilót nyertek.
![](https://kep.index.hu/1/0/5700/57006/570066/57006609_f62ce3ffd03237eb1dcec367bc654d11_wm.jpg)
A fedett felnik alatt hatalmas (elöl) 410 és (hátul) 360 milliméter átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák vannak. Ezek mindenképpen kellenek a versenypályás használat mellett, főleg mert a Valiant baromi erős. Az éppen kifutófélben lévő 5,2 literes, V12-es motort kapta, amit két turbó tölt. A teljesítménye így 745 lóerő és ehhez tartozik 753 Nm forgatónyomaték, így 30 lóerővel erősebb, mint az alapjául szolgáló Valour. Egészen különleges nemcsak a kategóriában, de úgy általában napjainkban is, hogy a motor mögött egy hatsebességes kézi váltó továbbítja a hajtást.
A beltérben ugyanígy használtak fel karbon elemeket a súlycsökkentés érdekében, illetve kiemelték a hatsebességes váltó mechanikáját. A sofőrt és utasát Recaro Podium ülések fogják, a biztonságért négypontos versenyhevederek felelnek. Óriási élmény lehet ebből a szögből találkozni az Aston Martin Valianttal, ám ez majd csak keveseknek adatik meg. Az autóból mindössze 38 példány építenek majd, és meg merném kockáztatni, hogy már mindnek van gazdája.
Forrás: Aston Martin
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)