Még bő tíz évig velünk maradhat a jelenlegi Golf
Röviden:
- Úgy tűnik, hogy a VIII-as Golf még sokáig piacon maradhat.
- A tervek szerint 2035-ig megvásárolható lesz a típus.
- Ha így lesz, az élettartama tizenhat évre nyúlhat, ami a VII-es Golf élettartamának épp a duplája.
A Volkswagen 2019-ben mutatta be a Golf nyolcadik generációját, így azt hihetnénk, hogy a típus most jár nagyjából az élettartama felénél. Úgy tűnik azonban, hogy a német gyártó sokkal hosszabb távra tervez a VIII-as Golffal: a hírek szerint egészen 2035-ig velünk maradhat a típus.
Mindenki ehhez méri
A Golf mindig mérce volt, most mutatták be a nyolcadik generációját. Elég ha jobban csinálnak mindent a konkurenseknél, vagy van valami nagy újdonsága is az új generációnak?

A hetes Golfot 2012-ben mutatták be, és 2020-ig árulták Európában, vagyis nyolc évig volt piacon. Ha a 2019-től kapható utódnál is ezzel az élettartammal számolna a Volkswagen, akkor azt 2027-ben vezetnék ki a piacról. Ezek egyébként teljesen normálisnak mondható számok az autóiparban.
A Volkswagen elvileg valamikor az évtized végén mutatja be az új, elektromos Golfot, de úgy tűnik, hogy látják a potenciált a hagyományos, belső égésű motorral szerelt változatban is. Mivel szélsebesen haladunk az elektromos átállás felé, a jelenlegi állás szerint teljesen új, hagyományos motorral hajtott Golfot már nem fejlesztene a Volkswagen. Ezért kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy megtartják a VIII-as Golfot, várhatóan egészen 2035-ig.
Ez azt jelenti, hogy a VIII-as Golf még további tizenegy évig velünk marad, így a teljes élettartama tizenhat év lehet, ami a VII-eséhez képest kétszeres. Egy interjúban a Volkswagen egyik szóvivője, Kai Grünitz elmondta, hogy a VIII-as Golf a tökéletes autó az MQB platformon, így ezért szükségtelen újat fejleszteni.
Grünitz hozzátette, hogy előfordulhat, hogy mégis mennie kell a VIII-as Golfnak, de annak más oka lesz. A Golf is úgy járhat, mint a 718 Boxster és a Cayman, amiket a Porsche a szigorodó kiberbiztonsági előírások miatt volt kénytelen kinyírni.
Gyász: a Porsche megöli a 718 Boxstert és 718 Caymant
A döntést pénzügyi szempontok miatt hozták meg, a változás egyelőre csak Európát érinti.
Forrás: Volkswagen / Motor1

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
