Oldalra borított telefonfülke az Autobahnon: mit tippelsz, mennyit megy a Multipla?
Röviden:
- Kivittek egy Fiat Multiplát a német autópályára, hogy kipróbálják a végsebességét.
- A 2002-es Fiat motorja egy 1,9 literes turbódízel, 115 lóerővel.
- Bár az aerodinamikai jellemzői látszólag ellene szólnak, becsületes tempót ért el.
A Fiat Multipláról régóta tudjuk, hogy miközben esztétikailag aggályos darab, sokan szeretik, mert valójában egy praktikus és karakteres autó. Ami biztos, hogy a Multipla nem tartozik azon típusok közé, amik az autópálya belső sávjában vadul villogva tolják le az előttük vánszorgó RS6-okat és S 65 AMG-ket.
Karotta is imádja a saját Multipláját:
Vannak azonban kivételes pillanatok: most például a Top Speed Germany-nél szereztek egy Multiplát, amivel bemerészkedtek a belsőbe is, hogy megnézzék, mennyi a végsebessége az aerodinamikailag közel sem optimális olasznak.
Ebbe a Multiplába 2002-ben egy 1,9 literes turbódízelt szereltek, ami 115 lóerőt és 203 Nm-t tud. Ez nem is hangzik olyan rosszul egy ilyen könnyű kaszniba csomagolva, ugyanakkor azt ne feledjük, hogy a Multipla látszólag annyira aerodinamikus, mint egy raklap tégla.
Az öreg Fiat derekasan küzdött és bebizonyította, hogy még mindig tudja: óra szerint 194 km/h-t préselt ki belőle a sofőr. Lehet, hogy valamennyit csal a műszer, de akárhonnan nézzük, ez egy elismerésre méltó produkció, így egy képzeletbeli pacsi mindenképp jár a megosztó külsejű Multiplának.
Forrás: Top Speed Germany - Youtube