Piskóta alakú körforgalommal tennék könnyebbé az esztergomi autósok életét
- Átalakul Esztergom egyik legveszélyesebb kereszteződése.
- Megépül a régóta tervezett piskóta-körforgalom, ami alakjáról kapta a nevét.
- A körforgalom kiépítése és a közműfejlesztés munkálataival érintett szakasz aszfaltozásával az év végéig befejeződik.
Esztergom egyik legveszélyesebb kereszteződése a Petőfi Sándor utca, a Terézia utca, a Kálvária út és a Dobogókői út találkozásánál található. A hírhedt csomópontban ráadásul gyakran alakultak ki torlódások is, tovább keserítve a helyiek életét.

Nem kell már azonban sokat várni a megoldásra: az Economx szerint ugyanis javában zajlik a kereszteződés teljes átépítése. Ennek keretében megépül a régóta tervezett piskóta-körforgalom, amely babapiskótára hasonlító alakjáról kapta a nevét. Ezen kívül a munkavégzés területén modernizálják a közműveket, a távközlési hálózatot és átalakítják a csapadékvíz-elvezető rendszert is.
A körforgalom kiépítése és a közműfejlesztés munkálataival érintett szakasz aszfaltozásával az év végéig elkészülnek a STRABAG szakemberei, valamint a kivitelezésbe bevont alvállalkozók. – írja az Economx.

Vélemény: A körforgalom nagyon kell, de jó lenne piskóta nélkül is
Huszon éve élek Esztergomban és szerintem teljes egyetértés van a lakosság részéről, hogy a kiszemelt helyszínre körforgalom kell. Jelen formájában az a kereszteződés egy katasztrófa, a Dobogókői út és a Terézia utca is nagyforgalmú szakaszok, gyakran hosszú sorok alakulnak ki a Petőfi Sándor utcában és a helyiek a szűk, egyirányú kis utcákban próbálnak csalni – több-kevesebb sikerrel.
Abban a kereszteződésben állandóan történt valami, volt olyan időszak, hogy heti szinten történtek balesetek, sőt, egyszer engem is elütöttek benne. Motorral érkeztem a Dobogókői út felől és a Petőfi Sándor utcából kihajtva egy autós telibe vert, nem esett jól.
A problémám a dologgal az, hogy megint újra fel akarjuk találni a körforgalmat és kicsit aggódok a piskóta megnevezés miatt. Láttam a terveket, eszerint nem lesz olyan vészes, mint amilyennek a képe először megjelent a fejemben, de egy három (jó, három és fél) elágazásos körforgalomhoz szerintem semmi szükség egy ilyen megoldásra. A hely bőséges, egy sima, egyszerű körforgalom is megtenné, de a város nem arról híres, hogy átgondoltan kezeli az infrastruktúrát.
Nemrég a 117-es számú út és a Puskás Tivadar utca kereszteződését kellett megcsinálni, mert évek óta ott is rengeteg a baleset. Széles, nagy forgalmú szakasz, amin a környező vállalatok és a Suzuki gyár miatt is erős a teherforgalom. A terület adottságai jók lettek volna egy körforgalomhoz, elég lett volna felfesteni, esetleg kiszórni egy marék térelválasztót kör alakban, mellé a táblákat és kész. Egy kamionnak is lett volna helye elfordulni, de nem, teleszórták szigetekkel és lámpákkal. Azóta ugyanúgy sok benne a baleset, de legalább lassult a forgalom és gyakran kijárnak büntetni a rendőrök, mert STOP táblát tettek egy felsorolósáv elé – akkor meg mi értelme?
Hasonló ökörség volt, hogy megépítették a tizenéve ígérgetett bicikliutat Esztergom és Esztergom-kertváros között, de a város felőli szakaszát nem sikerült jól elvezetni. Hiába van finom friss aszfalt a vasútállomásig, utána a panelok között széttöredezett utakon festették fel az útvonalat. Különösen vicces, hogy ott van felfestés, ahol találtak egy négyzetméter ép beton felületet, persze mára már az is lekopott. Versenybiciklivel először szenvedtem, mint malac a jégen, azóta inkább szabálytalankodok a szép, széles, frissen aszfaltozott szakaszon,a hol nincs bicikliút.
Szintén zseniális húzás volt elvinni a belvárosból a buszvégállomást, sokkal jobb helyen van ott, ahol a lakosság legfeljebb tizede éri csak el könnyedén. Az volt az indok, hogy így kevésbé szennyeznek majd a buszok, de közben meg minden járat megy egy teljes kört, csak így még vissza is kell gurulnia a külvárosba, tehát kvázi még többet forog a szűk utcákban. Nem lettünk előrébb, sőt.
Tudnék még sorolni hasonlóan idétlen fejlesztéseket az elmúlt évekből, Esztergomban ez nagy divat. Ezek után szerintem mindenki érti, hogy miért aggódok, amikor azt hallom, hogy egy klasszikus helyett piskóta körforgalmat fognak építeni. Remélem, nem egy szlalompálya lesz a kereszteződésből, mert akkor megint nem vagyunk sokkal előrébb.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
