Pofátlanul kihallgatná a beszélgetéseidet, majd reklámokat tolna az arcodba a Ford
- A Ford már több hajmeresztő szabadalmat is levédetett az évek során, az amerikai gyártó legújabb agymenése azonban nemcsak furcsa, hanem egyenesen ijesztő is.
- Reklámokat jelenítenének meg az autókban, közben pedig megfigyelnék az utasokat.
- Ez a disztópiába illő elképzelés egyelőre csak szabadalom, nem biztos, hogy tényleg megvalósul (mi is ebben bízunk)
A Ford már több hajmeresztő szabadalmat is levédetett az évek során. Emlékezzünk csak arra a csodálatos rendszerre, amely lezárja, vagy egyenesen a behajtó cég telephelyére irányítja az autód, ha késel a törlesztővel. Az amerikai gyártó legújabb agymenése azonban nemcsak furcsa, hanem egyenesen ijesztő.
A Ford reklámokat akar megjeleníteni az autóik infotainment képernyőin, vagy lejátszani a hangszórókon keresztül, mégpedig az utasok olyan szintű megfigyelésével, hogy azt még a CIA is megirigyelné.
Az ötlet már önmagában is bicskanyitogató, elvégre a Ford nem fogja ingyen adni az autóit a reklámokért cserébe. Márpedig ha valaki 10, 20 vagy akár 30 millió forintot kifizet egy új autóért, bizonyára nem szeretné, hogy még reklámokkal is bombázzák vezetés közben.
Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa. A Ford ugyanis nemcsak random reklámokat tolna az utasok arcába, hanem gondosan begyűjtené róluk az adatokat, megfigyelné őket és kihallgatná a beszélgetéseiket. Ha például az autóban elhangzik, hogy valaki éhes, a reklámokért felelős rendszer az infotainment rendszerben beállított úti cél alapján helyi éttermek hirdetéseit dobná fel. Sőt! A rendszer arra is figyelne, hogy ne játsszon le hangalapú reklámokat, ha az utastérben beszélgetés zajlik, hiszen ilyenkor nem figyelne rájuk senki. Ehelyett megvárná, amíg csend lesz, ás akkor támadna a hirdetésekkel.
Persze fontos kiemelni, hogy ez a disztópiába illő elképzelés egyelőre csak szabadalom, és semmi garancia nincsen arra, hogy tényleg megvalósul.
Forrás: motor1.com