Eszik a gumikat a nehéz villany-SUV-k: tízezer kilométer után cserélni kell őket egy Cybertruckon
- Picit több mint 10 ezer kilométer után cseregyanússá vált egy Cyberbeast gumiabroncsa.
- A tulajdonos elmondása szerint csak aszfalton használta a járművet.
- A Cyberbeast tömege 3,1 tonna.
A Cybertruck Owenrs Club fórumon egy tulajdonos arról panaszkodott, hogy a három elektromotoros Cybertruck (Cyberbeast) gyári gumiabroncsai 10 ezer kilométer után annyira elkoptak, hogy le kell őket cserélni.
Beszámolója szerint az autót csak aszfaltozott úton és autópályán használta, valamint sosem érte el vele a 213 km/h-s végsebességet. Viszont párszor kipróbálta a Beast Mode 2,6 másodperces 0-100-as gyorsulását.
A tulajdonos szerint a gumiabroncsok ilyen szintű kopása csak azt jelentheti, hogy ez valami gyártási hiba lehet, ugyanis ezt kimondottan a Cyberbeasthez készítették.
Az ügy miatt felkereste a Teslát, akikkel októberben egyeztet az ügyről. A kommentelők közül sokan megjegyzik, hogy ez egy Tesla dolog, és itt inkább a sofőrön múlik, hogy meddig bírja egy ilyen abroncs. De többen ajánlottak más márkát, amelynek abroncsai többet bírnak.
Más fórumokon is olvasható egyébként, hogy a Cybertruck gyári abroncsai nem bírnak túl sokat, bár a legtöbben inkább 20-25 ezer kilométer utáni cserét emlegetnek.
A villanyautók, különösen a nagy SUV-k gumiabroncsai tipikusan nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint egy belső égésű motoros autóé. Többek között a villanyautók tömege jóval nagyobb, a pedál lenyomásakor azonnal jelentkező nyomaték pedig gyorsabban koptatja a gumit. Ez a Cyberbeast esetében 3,1 tonnás tömeget, 845 lóerőt és 1396 Nm nyomatékot jelent.
Általánosabb irányba mutat, hogy nemrég a Rivian R1T-vel kapcsolatban is hasonló probléma merült fel, ráadásul ugyanígy 10 ezer kilométer volt a cseretáv.