- A Ferrari nemcsak, hogy majdnem az összes valaha legyártott autójának minden dokumentációját tárolja, de a szükséges alkatrészeket bármikor le is tudja gyártani.
- A márka az elmúlt időben fokozatosan próbál függetlenedni az autóipari beszállítóktól.
- Nemcsak az ennyire exkluzív autógyártóknál van nyitottság a hosszú ideig tartó támogatásra, a BMW is gyárt még alkatrészeket bizonyos hatvanas évekbeli modelljeihez.
A Ferrari gyártásfilozófiája sohasem a mennyiségről szólt, sőt gyakran limitálják modelljeik gyártási darabszámát, hogy növeljék azok exkluzivitását, későbbiekben pedig értékét. Amennyiben valaki elég szerencsés ahhoz, hogy egy Ferrarival járjon, a márka élethosszig tartó terméktámogatást kínál.
A Ferrari marketingigazgatója egy az ausztrál Drive magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a márka a valaha épített szinte összes autójához tartozó minden tervrajzot tárol, így amennyiben arra igény van, bármilyen alkatrészt el tud készíteni kifogástalan minőségben és méretben, többek között 3D nyomtatási technológiájuk segítségével.
A Ferrari az utóbbi időben ráadásul elkezdte háttérbe szorítani az autóipari beszállítóik szerepét, az új F80-nál például 36 kilónyi súlyt sikerült azzal a lépéssel spórolni, hogy a villanymotort saját maguknak gyártották le. A folyamatos gyártói támogatásnak hála a régebbi autók is kaphatnak korszerűbb alkatrészeket. A LaFerrari például egy hosszabb élettartamú hibrid akkumulátorral szerelhető fel a modern fejlesztéseknek hála. A Ferrarihoz hasonló alkatrésztámogatást nem csak ilyen árfekvésű autóknál találhatunk, a BMW például még mindig gyártaja a 02-es sorozat és az Új Hatos (E3) modelljeinek alkatrészeit, amelyek bőven a hatvanas-hetvenes évek tájékáról valók.
Forrás: Motor1.com