258 lóerővel és 600 kilométeres elektromos hatótávval érkezik a Mazda EZ-6
- Végre minden fontos részlet kiderült a Mazda EZ-6-ról.
- A modell tisztán elektromos és hatótávnövelős hajtáslánccal is rendelhető lesz.
- Az indulóár 7,3 millió forintnak megfelelő japán jen.
A Mazda még a Pekingi Autószalonon villantotta meg az EZ-6 névre keresztelt új csúcsmodellt, amely a Mazda6 elektromos szellemi örököseként is felfogható. Bár a modell dizájnját már ekkor megcsodálhattuk, a technikai részletekkel még adós volt a gyártó. Most viszont végre minden kiderült!

A Mazda EZ-6 a híres Kodo dizájnnyelvezet egy kissé egyszerűsített, letisztultabb változatával készült. Ennek hála a gyártó szerint a modell "elegáns, intelligens és szórakoztató."
Ami a külső felszereltséget illeti: a LED fényszóró, a panorámatető és az aerodinamikailag optimalizált 19 colos felnik mellett a drágább változatok aktív hátsó szárnnyal és automata csomagtartó ajtóval érkeznek, amit akár az autó mellett állva, hangparancsokkal is kinyílásra vagy becsukódásra utasíthatunk.
A 4921 milliméteres hossz és a 2895 milliméteres tengelytáv tágas utasteret sejtet. A belső egyébként kellemesen letisztult, otthonos dizájnt kapott. A 10,1 colos digitális műszeregység mellett egy 14,6 colos infotainment kijelző terpeszkedik a műszerfalon, amiről a két zónás klíma, és a hat hangszórós audio rendszer is vezérelhető. Persze némi plusz pénzért itt is akad extra tartalom. A drágább változatok esetében hűthető-fűthető ülések, fűthető kormány, 64 színű hangulatvilágítás, és 14 hangszórós Sony hangrendszer is választható.
Az EZ-6 tisztán elektromos és hatótávnövelős hajtáslánccal is elérhető lesz. Előbbinél egy 258 lóerős villanymotor forgatja a hátsó kerekeket, az energia pedig egy 56,1 vagy egy 68,8 kWh-s LFP akkumulátorból érkezik, a hatótáv pedig 480 vagy 600 kilométer. A hatótávnövelős változatnál egy 1,5 literes, 94 lóerős motor termeli az áramot, ami egy 18,9 vagy 28,4 kWh-s akkumulátort tölt. Innen az energia egy 218 lóerős elektromos motorhoz áramlik, ami szintén a hátsó kerekeket forgatja.
A Mazda az EZ-6 árait is elárulta: a hatótávnövelős változat 7,3 millió forintnak megfelelő japán jenért vihető haza, míg az elektromos kivitel átszámolva 8,4 millió forinttól indul.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
