Íme az első elektromos Suzuki, az eVitara
- Bemutatkozott a Suzuki első elektromos autója, az eVitara.
- A modell kétféle akkumulátorral, első- vagy összkerékhajtású kivitelben érkezik várhatóan 2025 nyarán.
- Árakról egyelőre nem esett szó.
Régóta tudtuk, hogy a Suzuki dolgozik az első elektromos autóján, aminek alapgondolatát a 2023-as eVX koncepcióval meg is villantották a világnak. Azóta már 2024 utolsó hónapjaiban jártunk, amikor a japán gyártó végre leleplezte, hogyan képzeli el a jövőt.
Az elnevezés ne tévesszen meg senkit: a most bemutatott eVitarának semmi köze a régóta népszerű, belső égésű motoros modellhez. Ez egy teljesen új autó, amit Toshihiro Suzuki szerint többszöri próbálkozás útján, a hibáikból tanulva fejlesztettek ki.
Az eredmény egy 4275 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1636 milliméter magas SUV lett, amely kicsit még nagyobb is, mint a belső égésű motoros Vitara. A modell alapját a gyártó Heartect-e architektúrája adja, amivel pont az elektromos autók egyik rákfenéjét igyekeztek kiküszöbölni. A nagy, padlóban rejtőző akkumulátor miatt a villanyautók belső tere magasságban valamivel szűkebb, mint a belső égésű motoros járműveké, ám a Suzuki mérnökei szerint az eVitara esetében ezzel egyáltalán nem lesz probléma.
Ha már akkumulátor: az eVitarát 49 vagy 61 kWh-s csomaggal rendelhetik majd az érdeklődők. A gyártó pontos hatótávadatokat még nem árult el, de a nagyobb akkumulátor esetében a 402 kilométer elérése a cél. A töltési sebesség maximuma 150 kW.
Ami a lóerőket illeti, a kisebb akkumulátorhoz egy 142 lóerős villanymotor jár, ami az első kerekeket forgatja. A nagyobb csomagnál már 172 lóerő jut az első kerekekre, de opcionálisan ezt egy kicsi, 64 lóerős hátsó motorral is megfejelhetjük, ha összkerékhajtást akarunk. Ebben a kivitelben az eVitara már némi terepezési képességekkel is rendelkezik, így elérhető hozzá az Allgrip-e nevű funkció, ami az első és hátsó motorok külön kapcsolgatásával igyekszik javítani a tapadást.
Az eVitara értékesítése várhatóan 2025 nyarán kezdődik. Bár az árát egyelőre nem jelentette be a gyártó, a Suzuki első elektromos autója csúcstechnológiás kütyü helyett érezhetően egy egyszerű, jól használható hétköznapi autó szeretne lenne, ezért remélhetjük, hogy – villanyautós viszonylatban – nem kérnek majd érte sokat.