Íme az első elektromos Suzuki, az eVitara
- Bemutatkozott a Suzuki első elektromos autója, az eVitara.
- A modell kétféle akkumulátorral, első- vagy összkerékhajtású kivitelben érkezik várhatóan 2025 nyarán.
- Árakról egyelőre nem esett szó.
Régóta tudtuk, hogy a Suzuki dolgozik az első elektromos autóján, aminek alapgondolatát a 2023-as eVX koncepcióval meg is villantották a világnak. Azóta már 2024 utolsó hónapjaiban jártunk, amikor a japán gyártó végre leleplezte, hogyan képzeli el a jövőt.
Az elnevezés ne tévesszen meg senkit: a most bemutatott eVitarának semmi köze a régóta népszerű, belső égésű motoros modellhez. Ez egy teljesen új autó, amit Toshihiro Suzuki szerint többszöri próbálkozás útján, a hibáikból tanulva fejlesztettek ki.

Az eredmény egy 4275 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1636 milliméter magas SUV lett, amely kicsit még nagyobb is, mint a belső égésű motoros Vitara. A modell alapját a gyártó Heartect-e architektúrája adja, amivel pont az elektromos autók egyik rákfenéjét igyekeztek kiküszöbölni. A nagy, padlóban rejtőző akkumulátor miatt a villanyautók belső tere magasságban valamivel szűkebb, mint a belső égésű motoros járműveké, ám a Suzuki mérnökei szerint az eVitara esetében ezzel egyáltalán nem lesz probléma.
Ha már akkumulátor: az eVitarát 49 vagy 61 kWh-s csomaggal rendelhetik majd az érdeklődők. A gyártó pontos hatótávadatokat még nem árult el, de a nagyobb akkumulátor esetében a 402 kilométer elérése a cél. A töltési sebesség maximuma 150 kW.
Ami a lóerőket illeti, a kisebb akkumulátorhoz egy 142 lóerős villanymotor jár, ami az első kerekeket forgatja. A nagyobb csomagnál már 172 lóerő jut az első kerekekre, de opcionálisan ezt egy kicsi, 64 lóerős hátsó motorral is megfejelhetjük, ha összkerékhajtást akarunk. Ebben a kivitelben az eVitara már némi terepezési képességekkel is rendelkezik, így elérhető hozzá az Allgrip-e nevű funkció, ami az első és hátsó motorok külön kapcsolgatásával igyekszik javítani a tapadást.
Az eVitara értékesítése várhatóan 2025 nyarán kezdődik. Bár az árát egyelőre nem jelentette be a gyártó, a Suzuki első elektromos autója csúcstechnológiás kütyü helyett érezhetően egy egyszerű, jól használható hétköznapi autó szeretne lenne, ezért remélhetjük, hogy – villanyautós viszonylatban – nem kérnek majd érte sokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

