Fillérekbe kerülhet a villanyautózás, ha elkészül a Stellantis új akkumulátora

2024.12.07. 08:08

  • A Zeta Energy Corp nevű vállalattal közösen lítium-kén akkumulátorok fejlesztésébe kezdett a Stellantis.
  • A technológiában hatalmas potenciál rejlik: egy lítium-kén akkumulátor energiasűrűsége jelentősen nagyobb a mai akkumulátoroknál, miközben 50 százalékkal gyorsabban tölthető, a gyártása pedig feleannyiba kerül.
  • Az első lítium-kén akkumulátoros villanyautók 2030-ban gördülhetnek le a szalagról.

Egy villanyautó legdrágább alkatrésze az akkumulátor, így a jármű ára jelentős részben e kulcsfontosságú alkatrész költségeitől függ. Bár az akkumulátorok ára jelenleg is meredeken zuhan, mindent megváltoztathat, ha elkészül a Stellantis új fejlesztése.



Az autógyártó óriás – amely épp nemrég szabadult meg CEO-jától – a Zeta Energy Corp nevű vállalattal közösen lítium-kén akkumulátorok fejlesztésébe kezdett, amikben döbbenetes potenciál rejlik. A Stellantis szerint egy lítium-kén akkumulátor energiasűrűsége jelentősen nagyobb a mai lítium-ion és lítium-vasfoszfát akkumulátorokénál, miközben 50 százalékkal gyorsabban tölthető, a gyártása pedig feleannyiba kerül. További jó hír, hogy az előállítás "szignifikánsan kevesebb szén-dioxid szennyezéssel jár, mint bármilyen létező akkumulátor technológia esetében."

A Stellantis és a Zeta elsőként az előgyártási fejlesztésen dolgozik együtt, de közben már a tömeggyártás előkészítését is elkezdik. Az első lítium-kén akkumulátoros villanyautók 2030-ban gördülhetnek le a szalagról.

Forrás: electrek.co