- Kijött a Consumer Reports éves autóipari jelentése, amely a Subarut hozta ki legjobb autómárkaként.
- Ez komoly mérföldkő a japánoknak, ugyanis a Subaru még sosem nyerte meg a rangsort.
- A Subaru a BMW-t taszított a le a trónról, ami már 2 éve uralta a listát.
Az amerikai autópiac kiemelt rangsora, a Consumer Reports kiadta éves jelentését, amelyben egy sor szempont alapján értékelik a piaci résztvevőket. Az autógyártókkal kapcsolatban a megbízhatósági rangsort – amelyet jellemzően japán gyártók dominálnak – illetve az összetett rangsort szokás emlegetni. A teljes eredmény itt érhető el.
Nagy meglepetésre a Subaru idén mindkét kategóriát behúzta, a megbízhatósági rangsorban a Lexust, összetettben pedig a BMW-t kiütve az első helyről. A Subaru után a sorban a két év után trónfosztott BMW jön, a harmadik pedig a Lexus lett. Az összetett eredményt a megbízhatóság, a vásárlói elégedettség, a fenntartási költségek, a biztonság és a szervezet által végzett közúti tesztek eredményei befolyásolják. A rangsorba a márka által gyártott összes autóval kapcsolatos vásárlói tapasztalatok beleszámítanak, így a használt autókkal kapcsolatos tapasztalatok is komoly súllyal esnek latba.
A rangsort már néhány éve a hagyományos amerikai autógyártók szokták zárni. Idén a legjobb amerikai gyártó (Chrysler) is csak 16. a rangsorban, míg a Rivian és a Jeep a legrosszabb 31-edik, illetve 32-edik helyet szerezte csak meg.
Forrás: Carscoops