A Lamborghini elhalasztja első villanyautója bevezetését, mert még nincs rá igény
- A Lamborghini 2029-re halasztotta első elektromos modelljének bemutatását, mert a vezérigazgató szerint a luxus sportautók piacán még nincs igény a teljes elektrifikációra.
- A márka kínálatában már vannak hibrid és plug-in hibrid modellek, de kivárják az EU 2035-ös belső égésű motorokra vonatkozó tilalmának 2026-os felülvizsgálatát, mielőtt további lépéseket tennének.
- A Lamborghini a Volkswagen csoport tagja marad, és a Ferrarihoz hasonlóan továbbra is kizárólag Olaszországban gyártja autóit.
A Lamborghini csak 2029-ben tervezi bemutatni első elektromos modelljét – jelentette ki Stephan Winkelmann vezérigazgató hétfőn. Véleménye szerint a luxus sportautók piaca még nem érett meg a teljes elektrifikációra.
A Volkswagen tulajdonában lévő Lamborghini eredetileg 2028-ban tervezte bemutatni villanyautóját, miközben olasz riválisa, a Ferrari már 2025 első negyedévében szeretné bemutatni első elektromos modelljét.
Winkelmann szerint az ő szegmensükben még nem jelent meg az igény a villanyautókra, és ez 2026-ig biztosan így is marad.
Az elektrifikáció viszont valamelyest így is elérte a márkát, kínálatában már hibrid és plug-in hibrid modellek is vannak: a frissített Urus SE SUV, a Revuelto és az idén bemutatott Temerario.
A Lamborghini a fenti okok miatt nem siet a teljes elektrifikációval, és kivár, amíg az Európai Unióban egyértelműbb szabályozási irányvonal alakul ki. Az EU 2035-től tervezett belső égésű motoros autókra vonatkozó tilalmát 2026-ban fogják felülvizsgálni.
„Úgy gondoljuk, hogy ez a helyes út a jövőre való felkészüléshez” – mondta Winkelmann. Hozzátette, hogy a szintetikus üzemanyagokban lehet a Lamborghini-féle autók jövője.
Winkelmann újságírói kérdésre hangsúlyozta, hogy a Lamborghini nem tervez kiválni a Volkswagen csoportból, és Trump import politikájával kapcsolatban kijelentette, hogy a Lamborghini autókat mindig Olaszországban fogják gyártani (korábban a Ferrari vezérigazgatója is ugyanezt mondta).