A Lamborghini elhalasztja első villanyautója bevezetését, mert még nincs rá igény
- A Lamborghini 2029-re halasztotta első elektromos modelljének bemutatását, mert a vezérigazgató szerint a luxus sportautók piacán még nincs igény a teljes elektrifikációra.
- A márka kínálatában már vannak hibrid és plug-in hibrid modellek, de kivárják az EU 2035-ös belső égésű motorokra vonatkozó tilalmának 2026-os felülvizsgálatát, mielőtt további lépéseket tennének.
- A Lamborghini a Volkswagen csoport tagja marad, és a Ferrarihoz hasonlóan továbbra is kizárólag Olaszországban gyártja autóit.
A Lamborghini csak 2029-ben tervezi bemutatni első elektromos modelljét – jelentette ki Stephan Winkelmann vezérigazgató hétfőn. Véleménye szerint a luxus sportautók piaca még nem érett meg a teljes elektrifikációra.

A Volkswagen tulajdonában lévő Lamborghini eredetileg 2028-ban tervezte bemutatni villanyautóját, miközben olasz riválisa, a Ferrari már 2025 első negyedévében szeretné bemutatni első elektromos modelljét.
Winkelmann szerint az ő szegmensükben még nem jelent meg az igény a villanyautókra, és ez 2026-ig biztosan így is marad.
Az elektrifikáció viszont valamelyest így is elérte a márkát, kínálatában már hibrid és plug-in hibrid modellek is vannak: a frissített Urus SE SUV, a Revuelto és az idén bemutatott Temerario.
Már halkan is büntethet a Lamborghini Urus
Hivatalosan is bemutatták az Urus plug-in hibrid verzióját.
A Lamborghini a fenti okok miatt nem siet a teljes elektrifikációval, és kivár, amíg az Európai Unióban egyértelműbb szabályozási irányvonal alakul ki. Az EU 2035-től tervezett belső égésű motoros autókra vonatkozó tilalmát 2026-ban fogják felülvizsgálni.
„Úgy gondoljuk, hogy ez a helyes út a jövőre való felkészüléshez” – mondta Winkelmann. Hozzátette, hogy a szintetikus üzemanyagokban lehet a Lamborghini-féle autók jövője.
Winkelmann újságírói kérdésre hangsúlyozta, hogy a Lamborghini nem tervez kiválni a Volkswagen csoportból, és Trump import politikájával kapcsolatban kijelentette, hogy a Lamborghini autókat mindig Olaszországban fogják gyártani (korábban a Ferrari vezérigazgatója is ugyanezt mondta).

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
