Durva külsővel, 300 lóerős boxerrel és CVT váltóval érkezik az új Subaru WRX STI

2025.01.12. 06:33

  • A most futó Subaru WRX eddig nem kapott rendes STI változatot.
  • Ezt a hiányosságot pótolja most az S210.
  • Extra külső idomokat és jelöléseket kap kívül, míg feszes sportüléseket belül.
  • A 2,4 literes, turbós boxermotort felhúzták 300 lóerőre és 375 Nm nyomatékra.
  • Speciális féktárcsák és Brembo féknyergek kerülnek az autó alá.
  • Limitált széria lesz, a Subaru alig 500 darabot gyárt majd.

Különleges limitált kiadást mutatott a Subaru a jelenleg futó WRX-hez STI S210 néven. Ez lényegében a régóta várt WRX STI, ami az utóbbi években hiányzott a Subaru kínálatából – bár kisebb STI (Subaru Technika International) által fejlesztett teljesítménycsomagok és gyári tuningok érkeztek a típushoz. Az S210-et a Subaru a WRX S4 STI Sport R EX alapjaira fejlesztette, ami a WRX NBR Challenge versenyautó által ihletett kivitel.

A Subaru WRX STI S210 számos szénszálas karosszériaelemet kapott a szériaváltozatokhoz képest. Ezek között van első lökhárító és küszöbtoldat, diffúzor, illetve egy hatalmas hátsó szárny. Emellett az autó több pontján is megjelennek kisebb S210, STI és WRX logók, illetve extra színes elemek. Belülre speciális versenyüléseket építettek szénszálas háttámlával és nappabőr huzatokkal, ennek ellenére elektromosan mozgathatók. Számos helyre került S210 és STI logó, hogy az ember egy pillanatra se felejtse el miben ül.

A legfontosabb változás a technikában történt: más szívósorral, leömlővel, kipufogórendszerrel és áthangolt motorvezérlővel további 26 lóerőt facsartak ki a 2,4 literes, turbós boxermotoból, így a teljesítményre 300 lóerőre, a nyomatéka pedig 375 Nm-re emelkedett. Ezt a teljesítményt egy Subaru Performance Transmission nevű váltón továbbítják, ez lényegében egy sportosra hangolt CVT-t (fokozatmentes váltót) jelent. Ezen elérhető egy olyan üzemmód, amivel a rendszer egy nyolcgangos automatát imitál, a fokozatok között pedig gyors és agresszív váltást ígér.

Az S210 alatt természetesen összkerékhajtás dolgozik, a 19 colos STI Flexible Performance felnik alatt pedig fúrt, belsőhűtéses tárcsák vannak, amiket elöl hatdugattyús Brembo féknyergek szorítanak. A fent említett teljesítmény mellett ezek indokolt alkatrészek, azonban gyorsulási adatot és végsebességet egyelőre nem közöltek. Ahogy azt sem tudni, hogy milyen piacokon árulják majd az új kivitelt és mennyi pénzért. Csak az derült ki, hogy egy limitált kiadásról van szó, amiből mindössze 500 darabot épít majd a Subaru.

Forrás: Carscoops