- Az Új-Delhiben megnyílt autókiállítás tanúsága szerint az indiai és a külföldi autógyártók egyaránt elektromos autók bemutatásával akarják meghódítani a világ harmadik legnagyobb autópiacát.
- Az ottani piacon főszerepet játszó Maruti az e-Vitarával próbálkozik 2025-ben.

Az indiai autópiacon értékesítő autógyártók tucatnyi új elektromos autómodellel akarják megszerezni azokat az autósokat, akik 2025-ben rászánják magukat, hogy az óriási országban villanyautót vásároljanak.
A Reuters összeállítása szerint a kínálatban hosszabb hatótávolságú, rövidebb töltési idejű autók szerepelnek a korábbiaknál. India fővárosában, Új-Delhiben ötnapos autókiállításon mutatják be az idei ajánlataikat a cégek, a hazai óriástól, a Marutitól kezdve a legújabb külföldi jövevényig, a vietnámi Vindfastig. A nemzetközi nagyok közül a kínai BYD-től kezdve a japán Toyotán át a koreai Hyundai-ig egymás lábát tapossák az autógyártók a jó szereplés érdekében a világ harmadik legnagyobb újautó-piacán.
A két piacvezető a villanyautók szegmensében Indiában a hazai Tata Motors és a kínai JSW-MG Motor, amely részben a SAIC Motor tulajdonában van. Mindkét cég bővíti elektromosautó-kínálatát. Erre részben az kényszeríti rá a vállalatokat, hogy az indiai kormány is szigorítani fogja a károsanyag-kibocsátási normákat 2027-től.
Indiában kevesen vesznek autót, de óriási a népesség
A hivatalos adatok szerint 1,4 milliárdos népességű országban 4,3 millió autót adtak el 2024-ben. Ennek 2,5 százaléka volt elektromos meghajtású. A kormány 30 százalékra akarja növelni ezt az arányt 2030-ra.
A növekedési adatok jobbak: a villanyautó-eladások 20 százalékkal haladták meg 2024-ben a 2023-as értékesítést, miközben a teljes újautó-piac csak 5 százalékkal bővült.
A szakemberek arra számítanak, hogy 2025-ben megkétszereződik, azaz nagyjából 200 ezerre mehet fel az eladott elektromos autók száma Indiában. Ez nem kis eredmény annak tükrében, hogy néhány éve még a Tata benzines autóit alakították át elektromossá. Ezek hatótávja 300 kilométer volt és vidéki utakra nem voltak alkalmasak. A legtöbb villanyautó, amivel a cégek 2025-ben házalnak az autósoknál, legalább 400 kilométert tud megtenni egy akkumulátorfeltöltéssel – a Mahindra több mint 600 kilométeres hatótávú autót is kínál –, miközben 20 százalékról 80 százalékra 20 perc alatt lehet feltölteni ezeket.
A gond az árral van
Kétszer többet kell fizetni a villanyautókért, mint hagyományos elődeikért. Indiában az elektromos autók ára magyar devizában számolva 8,8–14 millió forint, miközben az új autók átlagára nem éri el az 5 millió forintot. Az új jövevény, a Vinfast, amely gyárat épít Indiában, egy mini SUV-vel és egy három üléssoros nagyméretű autóval akarja meghódítani India viszonylag jól kereső középosztálybeli autósait.
A Hyundai a helyben gyártott Creta SUV elektromos változatát mutatta be az autókiállításon. A BYD részben a Sealon 7 tisztán elektromos modell eladásával próbál minél jobb helyezést elérni Indiában.
Bemutatkozott a közel 500 kilométeres hatótávú Hyundai Creta, de van egy rossz hírünk
Az olcsó villany-Hyundaiból Európának nem jut.
A Maruti, a kontinensnyi ország legnagyobb autógyártója első elektromos autóját az e-Vitarát vezeti be a piacra 2025-ben. Ezt a cég fő tulajdonosával, a Suzukival és annak egyik tulajdonosával, a Toyotával együtt fejlesztették ki az indiai piacra.
Íme az első elektromos Suzuki, az eVitara
A modell kétféle akkumulátorral, első- vagy összkerékhajtású kivitelben érkezik várhatóan 2025 nyarán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
