- Megérkezett Magyarországra az első három valóban korszerű, a MÁV-csoport által bérelt mozdony.
- Ezek pont olyan mozdonyok, amelyekből rendkívül jó áron vásárolhatnánk 115 darabot, ám ezt az üzletet politikai okokból lefújta a kormány.
- Az új járművek jelentősen javíthatnak a távolsági vonatok pontosságán.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook oldalán mutatta be a MÁV személyszállító üzletágához érkező, használtan bérelt Siemens Vectron mozdonyokat. Érdekesség, hogy ugyanilyen mozdonyok vásárlására a vasúttársaságnak van egy rendkívül kedvező szerződése, ám ezt Lázár János Építési és Közlekedési miniszter politikai okokra hivatkozva leállította.
A mozdonyok az European Locomotive Leasing (ELL) osztrák lízingcég flottájába tartoznak, amely jellemzően tehervasutaknak adja bérbe a járműveit, bár ELL Vectronokat a Cseh Államvasút (CD) flottájában is találni. A Vectron egyébként az európai vasútijármú-piac egyik legnépszerűbb mozdonya, jelenleg is csak többéves várólistákkal rendelhetőek az új példányok.
Magyarországon számos magánvasút tehervonatának, illetve a GYSEV és Regiojet bizonyos távolsági vonatainak élén találhatunk Vectron mozdonyokat, melyek általában 160 vagy 200 km/h-s sebességre alkalmasak, teljesítményük pedig 6400 kW, azaz majdnem 9 ezer lóerő, amely közel háromszorosa a jelenleg intercityk élén tipikus V43-as sorozatú mozdonyokénak. Az erősebb mozdonyok használatával a vonatok a jobb gyorsítási képességek miatt hatékonyabban mozogják ki a megállások és a sebességkorlátozások miatti lassítások okozta késéseket, amivel nagyot javulhat a távolsági vonatok pontossága.
Címlapkép forrása: Hegyi Zsolt/Facebook