- A kínai DeepSeek mesterséges intelligencia gyorsan népszerűvé vált, és a kínai autógyártók versengenek az integrációjáért.
- Az Xpeng és a Li Auto vezetői szerint a MI nagyobb forradalmat hoz az iparágban, mint az elektromos hajtás.
- A Geely volt az első, amely bejelentette a teljes integrációt, majd sorra követték más gyártók, köztük a Zeekr, Dongfeng és Changan. A BYD egyelőre nem kommentálta az ügyet.
- Nem újkeletű trend: a Peugeot és a Volkswagen csoport például már a ChatGPT-t használja autóiban.
A kínai DeepSeek mesterséges intelligencia megjelenése nem meglepő módon felkapott lett, amire a kínai autógyártók is felkapták a fejüket. A legtöbbjük most azon verseng, hogy melyikük tudja elsőként integrálni ezt a MI-t autójukba. A modell népszerűsége rohamosan nő, napi 20 milliónál is több aktív felhasználóval - annak ellenére, hogy több aggály is felmerült vele kapcsolatban.
Kiberszakértők állítják: illetéktelen kezekbe kerülnek a kínai DeepSeek bejelentkezési adatai
A platform az állami China Mobile-hoz kapcsolódik, az meg a kínai hadsereghez.
He Xiaopeng, az Xpeng vezérigazgatója szerint a mesterséges intelligencia nagyobb változásokat hoz az autóiparban, mint az elektromos hajtás. Li Xiang, a Li Auto elnöke is hasonló véleményen van, szerinte az elektrifikáció csak az első lépcsőfok, a mesterséges intelligencia az igazi kulcs az autógyártás jövőjéhez.
Február 6-án a Geely jelentette be elsőként, hogy saját fejlesztésű AI-modellje és a DeepSeek R1 modell teljes integrációja megtörtént, és megkezdődik az úgynevezett "distillation training" (a tudáslepárlás egy olyan folyamat, amikor egy nagyobb, összetettebb modelltől egy kisebb, hatékonyabb modell tanul.)
Hasonló bejelentést tett a Zeekr is, amely szerint AI Eva nevű asszisztensük hamarosan elérhető lesz. Ezután más gyártók, köztük Dongfeng, Changan, Leapmotor, IM Motors, SGMW, GAC és GWM is bejelentették, hogy sikeresen integrálták járműveikbe a DeepSeek AI-t. Eddig egyedül a BYD nem szólalt meg az ügyben.
Mi integrálása autókba nem egy újkeletű dolog. Többek között a Peugeot és a Volkswagen csoport is már használ ilyet autóiba, csak ők a ChatGPT-t alkalmazzák.
700 kilométeres hatótáv, sikk és zötyögés
A gigantikus hatótáv, a ChatGPT, a drasztikusan átszabott külső és belső vajon elég lesz a sikerhez?

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
