- A Skoda az elektromos modellek bővítésén dolgozik, és az Octavia lehet a következő, de a benzines, dízel és plug-in hibrid verziók megmaradnak.
- Egy kisebb, kompakt elektromos modell lehetősége is felmerült, de nem tartották elég nyereségesnek, így elvetették.
- Bár a márka tavaly növelte eladásait és gyártási volumenét, 15 százalékos leépítésre készül költségcsökkentés céljából.
A Skoda elhatározta, hogy bővíti az elektromos modellpalettáját. Az SUV-k és crossoverek után a legkelendőbb modelljük, az Octavia lehet a következő a sorban. - írta az Automotive News Europe.
Ha tényleg megvalósul az elektromos modell, akkor az nem váltaná le a benzines és dízel verziókat, hanem melléjük érkezne. Emellett a plug-in hibrid is megmaradna (a jelenlegiből még nem kapható).
Öt liter körül az egész családdal
Kevés biztosabb pont létezik az Octaviánál, ráadásul minden generációval feltűnően modernebbé válik, így nem csoda, hogy uralja a piacot.

Egy új, kompakt elektromos modell lehetősége is felmerült, ami a még készülő Volkswagen ID.1 alapjaira épülne. A német sajtó szerint a Skoda elutasította ennek a lehetőségét, mivel az nem lett volna kellően nyereséges. Klaus Zellmer vezérigazgató szerint az elektromos modellek jelenleg alacsonyabb profitot termelnek, mint a belső égésűek: például az Elroq és a hasonló méretű Karoq ára hasonló, de az ezeken realizálható nyereségük jelentősen eltér.
Az elektromos modellpaletta bővítése nem olcsó mulatság, úgy sem, hogy tavaly a Skoda nyolc százalékkal növelte eladásait, gyártási volumenjét pedig néggyel. A vállalat jelentős, 15 százalékos leépítésre készül, amit Zellmer természetes fluktuációnak nevezett.

A márka célja, hogy idén egymillió autót adjon el, főként az indiai és vietnámi terjeszkedés révén. Indiában kulcsfontosságú lépés egy helyben fejlesztett és gyártott modell, amely a piac egyik legnépszerűbb, négy méter alatti kategóriájában száll versenybe. A Volkswagen és a Skoda egy olcsó, 20 ezer euró alatti villanyautót is bevezetne Indiában.
Emellett a márka hamarosan megkezdi a termelést az új, vietnámi üzemében, ahol elsőként a Kushaq SUV, majd a Slavia szedán készül majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
