Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
- Bemutatkozott a Mercedes-Benz CLA legújabb generációja.
- A külső dizájnon inkább csak finomítottak a dizájnerek, a beltér viszont alaposan átalakult.
- A modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Előbbi hátsókerék meghajtású kivitelben akár 792 kilométeres WLTP hatótávra is képes.
A Mercedes az utóbbi időben nagy erőkkel dolgozott azon, hogy elkészüljön népszerű tömegmodellje, a CLA új generációs változatával. Az autóval kapcsolatban sok hangzatos ígéretet hallottunk, a hivatalos bemutató után pedig egyértelmű, hogy van ok az izgalomra.

Ahogy az a generációváltások alkalmával lenni szokott, a CLA egy kicsit nagyobb lett elődjénél: a hossza 3 centiméterrel, a magassága és a szélessége pedig 2,5-2,5 centiméterrel nőtt. Érdekes módon ennek ellenére a hátsó üléssorban szűkösebb lett a lábtér és a válltér, a fejtér viszont nőtt. Az első sorban a sofőrnek és az utasnak egyaránt valamivel több hely jut. Picit a csomagtartó is összement: kapacitása 405 liter, ami 55-tel kevesebb, mint az elődben. Előny viszont, hogy a tisztán elektromos kivitelek esetében elülső csomagtartó is akad, ami további 101 liter cuccot képes elnyelni.
A külső dizájn ismerős, látszik, hogy meg szerették volna tartani az előd könnyen felismerhető jegyeit. A legnagyobb újítását az első és hátsó lámpák jelentik. Maguk a lámpatestek kissé gömbölyű, cseppszerű formát kaptak, és már elöl és hátul is összeköti őket egy elvékonyodó csík. Az orrészen egy hatalmas, megvilágított embléma tündököl számtalan kisebb testvérével, hátul pedig maradt a jól ismert krómozott márkalogó. A megrendelők 17 és 19 col közötti kerekek közül választhatnak majd, a panorámatető az alapfelszereltség része.
A beltér már jóval többet változott, mint a külső. A Mercedes szokásához híven a műszerfalat szinte teljes egészében beborítják a kijelzők. A 10,25 colos digitális műszeregység mellett egy 14 colos központi infotainment kijelző, és egy szintén 14 colos utasoldali kijelző is a sofőr és utasa előtt terpeszkedik, igaz, utóbbi csak egy választható opció.
A hatalmas képernyők miatt nem maradt túl sok hely fizikai gomboknak, ahogy az előd turbinára emlékeztető légbeömlőit is el kell felejtenünk. A klímavezérlés az infotainment egyik menüjébe költözött, a feltűnő szellőzőrostélyok helyett pedig szokványosabb, szögletes kialakításúakat kapunk. Legalábbis középen, hiszen a műszerfal két oldalán maradtak a turbinák.
A technikai újításokra erősen ráfeküdt a Mercedes. Az új CLA hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is választható lesz. Előbbi esetében egy 1,5 literes, Miller-ciklusú belső égésű motor kerül a motortérbe, amit egy 48 voltos enyhe hibrid rendszer támogat. Utóbbit a nyolcsebességes DCT automata rejti. Érdekes módon a Mercedes lóerőadatokat itt nem árult el, de azt tudjuk, hogy az 1,5 literes egység kétféle konfigurációban érkezik majd. Az enyhe hibrid CLA elsőkerekesként és összkerékhajtással is rendelhető lesz.
A tisztán elektromos változatoknál már a számokat is ismerjük. Az olcsóbb verzióban egy 268 lóerős elektromos motor hajtja a hátsó kerekeket, míg a drágább, összkerekes kivitel az első tengelyre is kap egy motort, így az összteljesítmény már 349 lóerő. Előbbinél 6,6 másodpercig, utóbbinál 4,8 másodpercig tart a százas sprint.
Szokatlan, ritkán alkalmazott megoldás, hogy hátsó motorhoz mindkét kivitelnél egy kétsebességes automata váltó csatlakozik. Hasonló megoldást alkalmaznak például a Porsche Taycannál is. Az első fokozatot városi vezetéshez, a másodikat autópályás tempóhoz optimalizálták, így a gyártó szerint hatékonyabb az autó.
Az akkumulátor egy 85 kWh-s, nikkel-mangán-kobalt egység, ami az autó 0,21-es légellenállási együtthatójával és a hatékony hajtással kombinálva hatalmas, 792 kilométeres WLTP hatótávot tesz lehetővé a hátsókerekes modell esetén. Az összkerekers változat valamivel kevesebbet, 771 kilométert képest megtenni egy töltéssel.
Ha már töltés: a 800 voltos elektromos rendszernek hála akár 325 kilowattos gyorstöltés is elérhető, amivel 10 perc alatt 325 kilométer megtételére elég áramot tölthetünk az akkuba. A Mercedes szerint később egy kisebb, 58 kWh-s kapacitású LFP akkumulátorral készült CLA változat is érkezik, de erről egyelőre keveset tudunk.
Az új, tisztán elektromos Mercedes-Benz CLA értékesítése előreláthatóan október kezdődik, a belső égésű motoros változatokra néhány hónappal többet kell várni. Árakról egyelőre nem esett szó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
