- Az Alfa Romeo feladta azt a tervét, hogy 2027-től kizárólag elektromos autókat gyártson, úgy tűnik, hibrid benzines modellek is maradnak a kínálatban.
- Az új Stelvio idén mutatkozik be, de csak 2026-ban érkezik a piacra, a Giulia később érkezik. Mindkét modell az STLA Large platformra épül, ezáltal a Dodge Chargerben is dolgozó 3,0 literes sorhatos turbómotort is megkaphatja.
- A Giulia új generációja crossoveres kialakítást kap, vagyis a hagyományos szedánforma helyett a Citroën C5 X és a Peugeot 408 stílusára emlékeztet majd.
A Stellantis korábban arra tett ígéretet, hogy az Alfa Romeo 2027-től kizárólag elektromos autókat gyárt, de ezt a tervet mostanra feladták. A márka új vezérigazgatója, Santo Ficili megerősítette, hogy a belső égésű motorok maradnak a palettán, de hibridként. Ezáltal a következő generációs Stelvio és Giulia továbbra is elérhető lesz benzines változatban, valamint tisztán elektromos verziók is érkeznek.
Gyengén megy az Alfa Romeo, elhalaszthatják az elektromos átállást
Először szeretnének normális eladásokat produkálni, utána jöhetnek az átállással kapcsolatos tervek.
Az új Stelvio még idén bemutatkozik, de a forgalmazás csak 2026-ban indul. A Giulia később követi, de pontos dátumot még nem közöltek. Mindkét modell az STLA Large platformra épül, vagyis műszakilag a Dodge Chargerrel is közös alapokat használnak majd. Így valószínűleg megkapják a Dodge 3,0 literes, duplaturbós Hurricane sorhatosát, amely 420 vagy 550 lóerővel és összkerékhajtással érkezik.
Nem meglepő, hogy az Alfa Romeo kitart a benzines modellek mellett, hiszen az EV-piac még messze nem érett meg arra, hogy teljesen elektromos palettával versenyképes legyen. Az Alfa eladásai sem kiemelkedőek, így a belső égésű motorok teljes elhagyása további keresletcsökkenést hozhatott volna.
A Giulia új generációja jelentősen eltér majd az eddigiektől, ugyanis a hagyományos szedánforma helyett egy crossoveres ötajtós kialakítást kap, a Citroën C5 X és a Peugeot 4008 stílusában. Nem lesz olyan magas, mint a Stelvio, de nem is ül majd olyan alacsonyan, mint az eddigi Giulia. A korábbi vezérigazgató, Jean-Philippe Imparato egy éve így jellemezte a készülő dizájnt: „Amit megterveztünk, az egy bomba! Egyszerűen nem tudtuk volna véglegesíteni a formatervet anélkül, hogy teljesen beleszerettünk volna.”
Alfának máshogy nincs értelme
Sok szempontból messze jár már a konkurencia, de a 10 éves Giuliával szemben nem nehéz. Csakhogy.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
