500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
- A rugalmasságra törekszik a Mazda a hajtáslánc-fejlesztés terén.
- Dolgoznak a Skyactive-Z motorcsaládon, amiben négy és hathengeres egységek is lesznek.
- Fejlesztik a hibrid rendszereiket és a Wankel-motorokat is.
- A Mazda 6e-n túl egy elektromos SUV is tervben van, amit házon belül fejlesztenek.
Jelenleg nehéz következtetni arra, hogy milyen autók lesznek a piacon 2030-ban. Míg - főleg Európában és Kínában - a politika inkább az elektromos autózás felé hajlik, a vásárlók az Egyesült Államokban és Európában egyelőre inkább a belső égésű motoros és hibrid autókat preferálják. Ilyen környezetben nem meglepő, hogy számos márka kezdett újra belső égésű motorok fejlesztésbe, annak ellenére is, hogy az elmúlt néhány évben elkötelezték magukat a teljes elektromos átállás mellett. A Mazda azonban nem esett ebbe a hibába, sőt, nemrég új sorhatos dízel és benzinmotorokat is fejlesztettek.
Ezt tudja a Mazda, amit a BMW és a Mercedes sem
A Mazda új hathengeres dízelmotorja leiskolázza még a BMW és a Mercedes dízeleit is. Ahogy a bűvészek, ők is sokat dolgoztak a trükkön.
A Mazda a 2030-ig tartó időszakot az elektrifikáció hajnalának nevezte, ettől függetlenül ragaszkodnak a multi-solution elnevezésű stratégiájukhoz. Ez azt jelenti, hogy mind a kínálatuk, mind a gyártástechnológiájuk felkészült arra, hogy az igényeknek megfelelő hajtáslánccal szerelt autókat áruljanak a vásárlóiknak. Jelenleg ők is úgy látják, hogy az elektromos autók terjedése lelassult, így az eddigi 2 ezer milliárd jen értékű villanyautók fejlesztésére szánt összeget 1,5 milliárd jenre, átszámítva 3,7 milliárd forintra csökkentik.
További pénzt spórolnak azzal, hogy lazítják a szoros együttműködésüket az olyan óriásvállalatokkal, mint a Changan, a Toyota, a Denso és a BluE Nexus. Ezen kívül nem építenek külön gyárat az elektromos autóiknak, hanem egy szalagon építik majd őket a belső égésű motoros és hibrid modellekkel, ezzel 85 százalékkal csökkentve az ide vonatkozó költségeiket. A már meglévő gyárakban automata rendszerekkel, mesterséges intelligenciával és over-the-air frissítésekkel szintén milliárdokat spórolnak, így még többet fordíthatnak például az új hibrid rendszereikre.
A Mazda ugyanis nagy erőkkel dolgozik a Skyactive-Z technológián, aminek több új belső égésű motor is része lesz. Ezeket önállóan és hibrid rendszerrel párosítva is használhatják. Az új motorcsalád állítólag négy és hathengeres blokkokat is tartalmaz, és teljesíti minden ország szigorú kibocsátási normáját, így az Euro 7-et is. Szintén dolgoznak az új hibrid hajtáslánc elektromos oldalán is, illetve továbbra sem engedik el a Wankel-motort. Az első Skyactive-Z motorral szerelt Mazda a CX-5 következő generációja lesz, ami valószínűleg 2027-ben debütál majd.
A Mazda megcsinálta, győz a Wankel
Az egyrotoros hatótávnövelővel a Mazda villanyautója már simán elmegy bő 600 kilométert, majd tankolás után annyit, amennyit akarsz. Ügyes kombináció.
Az elektromos autók fejlesztése sem szorul teljesen a háttérbe. A Mazda továbbra is gőzerővel dolgozik – a Changannal közösen – a Mazda 6e-n, ami a jelenlegi tervek szerint már idén nyáron elérhető lesz Európában. Emellett dolgoznak egy SUV változaton is Mazda CX-6e néven, ami nem a Changannal való együttműködésből származik, hanem házon belül készül. Egyelőre elég keveset árultak el róla: csak annyit tudunk, hogy az elektromos SUV-t japánban gyártják majd és a Panasonic Energy Corporation szállítja hozzá az akkumulátorokat.
Végre egy rendes, hátsókerekes prémium szedán Japánból! Vagy Kínából?
A klasszikus prémium szedánok piacán folytatja pályafutását a kínai alapokra épített új Mazda 6e.
Forrás: Mazda

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
