A legenyhébb jóslat, hogy jön az armageddon
- A szakértők színes jelzőkkel jellemzik azt a helyzetet, ami az Egyesült Államok autógyártásában Trump elnök vámemelései miatt kialakulhat.
- A legenyhébb ezek közül, hogy jön a világvége.

A szakértők keresik a szavakat, amikkel leírhatnák, milyen hatásai lesznek azoknak a vámemeléseknek, amelyeket várhatóan április 3-án jelent be az amerikai kormány – derült ki az InsideEVs hírportál összesítéséből. Donald Trump elnök kedvenc tarifái véget vetnek az észak-amerikai szabadkereskedelemnek (USMCA).
Minden egyes autónak, amit az Egyesült Államokban gyártanak van valamilyen külföldi részegysége, úgy, hogy egyetlen modell sem ússza meg a csapást. Donald Trump 2024-ben azzal kampányolt az elnökválasztáson, hogy csökkenti az amerikaiak megélhetési költségeit. Ehelyett ezzel a döntésével nagyjából 100 milliárd dolláros cechhel terheli meg a pénztárcájukat.
A Tesla régi híve, a Wedbush Securities elemzője, Dan Ives úgy látja armageddon vár az autóiparra, azaz a végső harc a túlélésért. Szerinte az új vámok fenntarthatatlan terhet raknak az autógyártók nyakába. A Morgan Stanley bankház elemzője, Adam Jonas úgy véli, hogy az új tarifák „cubanizationhoz”vezetnek. Ahogy Kubában megállt az autók cseréje a forradalom időpontjában, úgy az amerikai autósok is megtarthatják és javítgathatják autóikat a végtelenségig, mert újak túl drágák lesznek.
A Cox Automotive adatszolgáltató cég szakértője, Erin Keating arról beszélt a Reutersnek, hogy a covid kiárazta az amerikai autóvásárlók 10 százalékát a piacról, mert az elszállt és magasan maradt árakkal nem tudnak lépést tartani. Szerinte ez most megismétlődhet: újabb 10 százaléknyi vevő tűnhet el az újautó-piacról. Mindezt megtetézi, hogy a Wall Street Journal tudósítása szerint az elnök ráolvasással igyekezne fékezni a drágulást.
Azt mondta, hogy azok a cégek, amelyek növelik termékeik árát, kedvezőtlen színbe kerülnek a Fehér Házban. Magyarán nyeljék le a költségeik növekedését. Úgy tűnik, tőle sem idegen, hogy más kezével verje a csalánt.Az InsideEVs cikke megemlíti, hogy ha Trump folytatta volna elődje, Joe Biden gazdaságpolitikáját, akkor az International Council On Clean Transportation becslése szerint az USA-ban 2030-ig 150 ezer munkahely jött volna létre a villanyautó-iparban, 125 ezer az akkumulátorgyártásban és 140 ezer a töltő-infrastruktúra üzemeltetésében.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
