Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
- Miközben a BYD az ötperces akkumulátor-újratöltés felé mozdul el, a CATL több partnerrel együttműködve a gyors akkumulátorcserében lát fantáziát.
- Kínában gigahálózatot építene az akkumulátorgyártó a Nióval és a Sionpec olajtársasággal közösen.

A debreceni gyárral is rendelkező kínai CATL, a világ egyik legnagyobb autóakkumulátor-gyártója azt tervezi, hogy hazájában felpörgeti az akkumulátorcsere-állomások építését – adta hírül a South China MorningPost hongkongi hírportál.
Ehhez két partnerrel állt össze. Az egyik a kínai óriásvállalat, az olajipari Sinopec, a másik a villanyautókat gyártó Nio. A terv az, hogy az egész országra kiterjedő akkumulátorcsere-hálózatot építenek ki. Emellett hamarosan Hongkongban és Makaón is meg fognak jelenni ezzel a „tankolási” módszerrel.
A csererendszerhez csatlakozó autós ugyanis nem vásárolja meg az autójával együtt az akkumulátort, hanem szolgáltatásként veszi igénybe azok használatát. A vállalás úgy szól, hogy a 30 ezer csereponton 100 másodperc alatt megtörténik a lemerült és a friss akkumulátor cseréje. Ez nem tartalmazza a csereállomásra a be- és kihajtást. A munkát egy gép végzi el, ezért az autók a vezető beavatkozása nélkül parkolnak be csereautomata fölé és az öntudatlan szerkezet kicseréli az autók padlójába épített áramforrást.
Ezt a módszert a Nio már kidolgozta, így ő hozza a cseretechnológiát a bizniszbe a két partner meg a tőkét. A CATL és a Sinopec közleménye szerint hosszú távú, exkluzív megállapodást kötöttek a hálózat kiépítésére. A cél az lenne, hogy megszüntessék a hatótávfrászt. Jelenleg ultragyors töltéssel akár 10 perc alatt lehet nagyjából 400 kilométer megtételére elegendő áramot préselni az autóakkumulátorokba, bár a BYD ötperces töltési időt ígér.
A CATL azért fektet be tőkét a Nio technológiájába, hogy ez a cég lehessen az akkumulátorcserés technológia vezető vállalata. Az akkugyártó tárgyalásokat folytat arról, hogy ellenőrző részesedést szerez a Nio energiaellátó-részlegében. A Nio egyébként jelenleg több mint háromezer cserepontot üzemeltet Kínában. Vagyis, ha a terveknek megfelelően alakul az üzlet, akkor ennek a tízszeresére növekszik a számuk.
Elég jól szerepel a CATL
A CATL első negyedéves gyorsjelentése szerint majdnem harmadával növelte nettó nyereségét 2025 elsőn egyedévében az előz év azonos időszakához képest. Az árbevétel több mint 6 százalékkal emelkedett. Az év első két hónapjában 49,5 GWh teljesítményű akkumulátort gyártottak, ami világ összes termelésének 38,2 százaléka – jelentette a szöuli SNE Research kutatóintézet. Ezen a piacon a második helyen a BYD áll 16,9 százalékos részesedéssel. Ez a cég 21,9 GWh teljesítményű akkumulátort gyártott. A Reuters által idézet matek szerint 1 GWh energia 13 ezer villanyautónak biztosíthat áramot egyenként több 100, akár 500 kilométer megtételére. A CATL nemcsak az említett kínai cégekkel működik együtt: decemberben jelentette be, hogy a Stellantisszal együttműködve felépíti harmadik akkumulátorgyártó üzemét Spanyolországban. Erre négymilliárd dollárt szánnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
