Az olasz gyártó hivatalosan is bejelentette új turbódízel motorjának érkezését, bár a létezéséről már korábban is tudtunk, hiszen a motor az olasz kereskedésekben egy ideje már megrendelhető.
Most az is kiderült, hogy az 1,9 literes, hengerenként kétszelepes motorokat felváltó 1,6 literes négyhengeres rövid időn belül kétféle változatban is elérhetővé válik. A 105 lovas kivitelt januártól, a 120 lóerős, 300 Nm csúcsnyomatékú dízelmotort pedig márciustól szállítják a Bravóhoz. Ez utóbbi a típus legnépszerűbb motorját, a 120 lóerős 1,9 literes dízelt váltja fel - ilyen került az eddig elkészült Bravók 55%-ába. Az új 120 lóerős motorral a Bravo ugyanolyan jól gyorsul álló helyzetből, mint a régivel - 100 km/h-ra 10,5 másodperc alatt - viszont a fogyasztása 8%-kal csökken, és javul az autó rugalmassága is: 80-ról 120 km/h-ra 4 másodperccel hamarabb ér vele a Fiat középkategóriás modellje. Ráadásul a motor már most is megfelel az Euro5 károsanyag-kibocsátási szabványnak, ami manapság azért még nem általános a hasonló dízelmotorok között.
Az új dízeltől egyértelműen azt várja a Fiat, hogy tovább növeli a Bravo eladásait. A típusból tavaly mintegy 90 ezer példány készült, és 120 ezer megrendelés érkezett, annak ellenére, hogy az ára viszonylag magas, és csak áprilisban indult a forgalmazása.