A csapott hátú Mitsubishit élőben ugyan csak ősszel, a Párizsi Autószalonon láthatja a nagyközönség, de a japán gyártó már most közzé tette az első képeket és adatokat.
Az autó formája aligha okozhat meglepetést, hiszen egy prototípust már tavasszal kiállított a Mitsubishi Genfben, és úgy tűnik, ahhoz képest már nem változtattak a Lancer Sportback végleges formáján. Ugyanakkor a képek alapján nem gondoltuk volna, hogy az ötajtós hosszabb, mint a Lancer szedán: a 4,585 méteres, azaz 15 centivel nőtt túl négyajtós testvérmodelljén, ami valószínűleg a gömbölydedebb farrésznek köszönhető. Ehhez képest a csomagtér nem túl nagy: a hátsó üléssor mozgatásával 344 és 288 liter között változtatható a térfogata, ami egy ekkora autótól igazán nem tűnik soknak. Cserébe a hátsó ülések igen egyszerűen összecsukhatók, így 1394 literes tér nyerhető a csomagok számára.
Európában háromféle motorral kínálják majd a Sportbacket, ugyanazokkal, amelyekkel a szedánt. Az alapváltozatokba 1,5 literes, 109 lóerős benzinmotor kerül, ezen kívül még 1,8 literes, 143 lóerős benzinessel és kétliteres, 140 lóerős, a VW-től származó dízelmotorral lesz kapható az ötajtós Lancer. A Párizsi bemutatóval egy időben azonban kiállítják a típus Ralliart változatát is, amelybe a genfi prototípushoz hasonlóan 240 lóerős, kétliteres turbómotor, és összkerék-hajtású erőátviteli rendszer kerül.
A Sportback egyértelműen az európai piacnak szól, hiszen itt a C szegmensben eladott autók 75%-a ötajtós. Épp ezért a Mitsubishi arra számít, hogy a Lancernek ebből a változatából a legyártott mennyiség több mint kétharmada Európában talál majd gazdára. A forgalmazás beindításával nem várnak sokat a bemutató után. Európa nagy részén már az ősztől kapható lesz az ötajtós Lancer, míg Észak-Amerikában, Ázsiában, és a világ más pontjain csak jövőre várható a típusváltozat felbukkanása.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
