A csapott hátú Mitsubishit élőben ugyan csak ősszel, a Párizsi Autószalonon láthatja a nagyközönség, de a japán gyártó már most közzé tette az első képeket és adatokat.
Az autó formája aligha okozhat meglepetést, hiszen egy prototípust már tavasszal kiállított a Mitsubishi Genfben, és úgy tűnik, ahhoz képest már nem változtattak a Lancer Sportback végleges formáján. Ugyanakkor a képek alapján nem gondoltuk volna, hogy az ötajtós hosszabb, mint a Lancer szedán: a 4,585 méteres, azaz 15 centivel nőtt túl négyajtós testvérmodelljén, ami valószínűleg a gömbölydedebb farrésznek köszönhető. Ehhez képest a csomagtér nem túl nagy: a hátsó üléssor mozgatásával 344 és 288 liter között változtatható a térfogata, ami egy ekkora autótól igazán nem tűnik soknak. Cserébe a hátsó ülések igen egyszerűen összecsukhatók, így 1394 literes tér nyerhető a csomagok számára.
Európában háromféle motorral kínálják majd a Sportbacket, ugyanazokkal, amelyekkel a szedánt. Az alapváltozatokba 1,5 literes, 109 lóerős benzinmotor kerül, ezen kívül még 1,8 literes, 143 lóerős benzinessel és kétliteres, 140 lóerős, a VW-től származó dízelmotorral lesz kapható az ötajtós Lancer. A Párizsi bemutatóval egy időben azonban kiállítják a típus Ralliart változatát is, amelybe a genfi prototípushoz hasonlóan 240 lóerős, kétliteres turbómotor, és összkerék-hajtású erőátviteli rendszer kerül.
A Sportback egyértelműen az európai piacnak szól, hiszen itt a C szegmensben eladott autók 75%-a ötajtós. Épp ezért a Mitsubishi arra számít, hogy a Lancernek ebből a változatából a legyártott mennyiség több mint kétharmada Európában talál majd gazdára. A forgalmazás beindításával nem várnak sokat a bemutató után. Európa nagy részén már az ősztől kapható lesz az ötajtós Lancer, míg Észak-Amerikában, Ázsiában, és a világ más pontjain csak jövőre várható a típusváltozat felbukkanása.