Sportkocsiba dízelmotort szerelni még ma sem mer a legtöbb gyártó, bár a technika a versenypályán - például az Audi és a Peugeot prototípusaiban Le Mans-ban - már bizonyított.
Épp ezért lehetne különleges az Iceni sportkocsi, amelyet újabban 6,6 literes GM dízelmotorral szeretne gyártani a Trident cég. A brit vállalkozás igazából bő hét éve szerencsétlenkedik a kétüléses, orrmotoros autóval. Az első prototípusokat még 3,2 literes Opel V6-ossal készítették, majd összeraktak legalább egy példányt V8-as benzinmotorral is, de 2001 óta nem sikerült elindítani a gyártást. Az első dízelmotoros kivitellel még 2006-ban jelentkeztek - abba még 375 lóerős V8-as került -, de azóta ismét síri csend honolt a Trident körül, míg a napokban ki nem adtak egy közleményt arról, hogy bizony komolyan dolgoznak, és rövidesen kapható lesz az Iceni. Állítólag 2,3 millió dollárt öltek a gyártás előkészítésébe.
Időközben a Duramax dízelmotort is sikerült tovább hergelni, így már 550 lóerő, és hajmeresztő, 1300 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. A motornak persze nem nagy kihívás egy 4,2 méter hosszú, 1,95 méter széles, 1,22 méter magas és 1,48 tonnás test mozgatása: a sportkocsi akár 3,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 320 km/h körül van. Ugyanakkor a dízelmotort óvatosan használva a sportkocsi állítólag kisautókat meghazudtolóan étvágytalan: állítólag 48 km/h-val haladva beéri 2,4 liter gázolajjal 100 kilométeren, állandó 112 km/h-nál pedig 3,6 litert fogyaszt.
Ha mindez igaz, akkor talán érdemes volt ennyit várni, hiszen egy olyan autó válik elérhetővé, amellyel szükség szerint lehet takarékoskodni, vagy féktelenül száguldani. Ilyen képességek mellett talán még az is megbocsátható, hogy a dízelmotor hangja nem különösebben szép, bár nyilván sokkal nagyszerűbb jövőt jósolhatnánk a Trident sportkocsinak, ha nem kerülne egyetlen példánya 75 ezer fontba, vagyis durván 22 millió forintba.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
