Az olasz gyártó is csatlakozik az aktuális divathoz, és csökkentett fogyasztású modelleket dob piacra.
Ami a Volkswagennél Bluemotion, a Skodánál Greenline, a Fordnál pedig Econetic, az a Fiatnál a Pur-O2 nevet kapta, de a lényeg ugyanaz: nagy átalakítások nélkül csökkenteni a fogyasztást. A csomag ezúttal nemcsak a szokásos kis ellenállású gumiabroncsokból, légellenállás-csökkentésből, hosszabb áttételű váltóból, áthangolt motorelektronikából és híg olajokból áll, de alkalmazzák a Bosch által kifejlesztett stop-start rendszert is. Az első Pur-O2 modell a Fiat 500 Lounge típuson alapul, méghozzá meglepő módon az 1,2 literes benzines változaton, és nem a dízelen, ahogy szokásos. A Fiat egyelőre nem közölt más adatot, csak annyit, hogy a típus 115 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe kilométerenként, de azt mondják, az összes átalakítás mintegy 10%-os fogyasztáscsökkenést eredményez.
A tervek szerint a későbbiekben más modellekből is készítenek ilyen Pur-O2 változatokat: a Bravóból és a Cromából biztosan, de később valószínűleg a Panda és a Grande Punto is beáll a sorba.