![]() |
|
![]() |
![]() |
A japánok Pekingben mutatták be a képen látható tanulmányautót, amely a merész "T1 global sedan" névre hallgat. A pekingi Auto China 2002 kiállítás egyik sztárja tanulmányautó létére nagyon is szériaérett konstrukciónak látszik, ami arról tanúskodik, hogy a japánok fejében is megfordult egy világautó elkészítésének gondolata. Manapság igen sok autógyártó készít hasonló kis családi limuzinokat az olcsóbb autókat értékelő piacok számára, ebbe a kategóriába egyebek közt a Renault Thalia, a Fiesta alapú Ford Ikon vagy az Opel Corsa lépcsőshátú változata. A Toyota T1-ese ugyan a felsoroltaknál egy leheletnyivel nagyobb (hossz: 4,285 m, szélesség: 1,690 m, magasság: 1,440 m, tengelytáv: 2,500 m), de a lényege ugyanaz lesz, ha egyszer gyártásba kerül: mindenki számára elérhető, átlagos külsejű és viszonylag tágas limuzin, amelyben elfér a család és némi úti holmi. A Toyota sajtóközleménye sportosnak nevezi az autót, de ez az 1,5 literes motorral és egy ekkora karosszériával bátran értékelhető költői túlzásnak, viszont a négyhengeres befecskendezős erőforrás valószínűleg takarékos és fürge jószággá teszi a T1-est. Világautó létére a típus eléggé gazdag felszereltséggel lépett a nagyközönség elé, bár ennek egy része valószínűleg bátran írható a tanulmányautó-lét rovására: a T1 kapott DVD-lejátszót, navigációs rendszert, ABS-t és két légzsákot, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Arról, hogy a típusnak milyen sorsot szánnak, egyelőre nem kaptunk információt, bár ebben valószínűleg fontos szerepet játszik a pekingi fogadtatás, de a Totalcar Autóipari Jövőkutató Mikro-albizottsága szerint nagyon valószínű, hogy a Toyota a T1 nem csak Kínában, de más fejlődő piacokon is gyártásba kerülhet a közeli jövőben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
