Olvasónktól kaptuk a fotót, csütörtök délben, további magyarázat nélkül. Minden lényegi információ rajta van viszont a képen.
Az amerikai kincstár a tulajdonában lévő GM-részvények 40 százalékát heteken belül visszaadja a General Motorsnak, a fennmaradó részt pedig 12-15 hónapon belül értékesíti - írja az USA Today a Detroit Free Press cikkét idézve.
A Renault annak idején igazi világautónak tervezte a Dacia Logant. Úgy tervezték, hogy minden fontos piacra betörnek vele, és az ultraalacsony árral gyorsan szereznek hatalmas piaci részesedést. Nem egészen így lett, de most újra próbálkoznak, ugyanazzal a szakembergárdával. A cél még olcsóbb autót kínálni.
A német Väth nem ismer kompromisszumot: a C63 AMG Coupé Black Seriest, a C kupé legbrutálisabb változatát hergelték tovább, amely így sokkal gyorsabb lesz, mint bármelyik gyári Mercedes, beleértve az SLS-t is.
Becslések szerint csak az Egyesült Államokban 290 halálos balesetet okozott az alacsony sebességnél aktiválódó légzsák – zömmel olyan esetekben, amikor az áldozat nem használta a biztonsági övet. Az ilyen típusú baleseteket próbálja kivédeni a Chevrolet új találmánya, az okos légzsák.
Az ELR-t akár valamiféle fiatalos sportmodellnek is gondolhatnánk, ha nem sejtenénk, hogy mi rejtőzik a lendületes vonalvezetésű karosszéria alatt. Így viszont ugyanolyan vegyesek az érzéseink, mint mondjuk a Honda CR-Z kapcsán.
A Lada nem épp arról híres, hogy különösen igényes modelleket kínálna. A csúcsmodelljük nem más, mint az első generációs Dacia Logan, az olcsó Granta pedig még régebbi és egyszerűbb konstrukció. Ha igaz, a Datsunok ezeknek a típusoknak a lecsupaszításából születnek, így még olcsóbbak lehetnek.
A Carbon Motors neve a futurisztikus E7 elfogó kapcsán vált ismertté, ám a cég öt éve nem tudta összeszedni a pénzt a gyártás beindítására. Így most más megközelítéssel próbálkoznak: egy többcélú járművel, amely elvben mindenféle erőszak-szervezet igényeihez hozzáigazítható.
A Rolls Royce Jonckheere Aerodynamic Coupé igazi legenda: 1935-ben építették, egyetlen példányban, és jelenleg is a Föld legértékesebb eszmei értékű autói közé tartozik. Olyan, mint egy Picasso festmény: egyedi, szobor jellegű alkotás, amelyet aligha lehet reprodukálni. Ugur Sahin, a török tervező nem is másolta az eredetit, csak ihletet merített belőle, és elkészítette a modern kori megfelelőjét.
A Subarut elsősorban nagyobb modelljei révén ismerjük Európában, de Japánban igazi törpeautók is szerepelnek a kínálatban. A Pleo + az egyik ezek közül, amelyet a napokban mutattak be Japánban.
Nehéz titkot tartani, ha a szabadalmi hivatalból minden kiszivárog – ez történt most is. A Clio egyterű védjegy-kérelemhez csatolt vázlatai alapján pontosan felmérhető, miféle gépet készülnek bemutatni a Renaultnál.
Erődemonstráció volt a javából, de most már vége. A Lexus az LFA-val megmutatta, hogy képes a Ferrari színvonalán sportkocsit építeni, de egy ilyen autó nem csak a vevő számára drága mulatság.
Középtávon akár végzetes is lehet a Mercedesre nézve, hogy kezdi elveszíteni a befektetők bizalmát. Erre utal, hogy jelenleg nagyjából fele annyira becsülik az értékét, mint a BMW-ét.
Már több mint három éve annak, hogy a BMW bemutatta az i8-at, de a modell fejlesztése máig tart. Időnként érkezik róla egy adag kémfotó, mint ezek a friss képek, melyek egy havas próbáról vannak.
Egy újabb képpel, és egy új kódnévvel jelentkezett a Ferrari készülő csúcsmodellje, az Enzo-utód F70.
Az NHTSA – az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági kormányügynöksége – bejelentette, hogy a fényszórórendszer kiigazítása miatt 144 darab Lamborghini Aventador LP700-4 kerül visszahívásra az USA-ban.
Kína, Oroszország és más nagy feltörekvő piacok felé fordul az évek óta veszteséges Opel, amely a héten közölte, hogy a kereslet visszaesése és a kihasználatlan kapacitások miatt befejezi az autógyártást egyik németországi üzemében.
Thomas Sedran, az Opel igazgatótanácsának alelnöke egy hétvégi lapinterjúban elmondta: az export révén kívánnak kiemelkedni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, amelyen az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el.
Ágazati becslések szerint a cég az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.
Az 1993-as szintre csökkentek az újautó-eladások Európában az autógyártók szövetségének (ACEA) egutóbbi kimutatása szerint, miután novemberben 965 ezer új autót helyeztek forgalomba összesen. A csökkenési tendencia tartós, szinte minden európai uniós autógyártót érint. Így nem csak az autóipar szenvedi meg a vásárlási kedv csökkenését, hanem közvetve az Európai Unió gazdasága is.
Az Automotive News Europe összeállítása kitér egyes márkákra, amikor részletesen beszámol a keresletcsökkenés összetevőiről. Az elemzés kiemeli, hogy az elmúlt hónap nagy vesztese a Renault és a Dacia, a két márka eladásai mintegy 27,4 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. A francia autóipar másik oszlopa is inog, hiszen a PSA (Peugeot-Citroen) 16 százalékos csökkenést könyvelhet el. Őket követi a General Motors és márkái az Opel/Vauxhall, illetve a Chevrolet, melyekből összesen 13 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint tavaly ugyanezen időszakban.
A csökkenő tendencia vonatkozik a Fiat-csoportra is, melynek eladásai közel ugyanannyit (12,8%-ot) csökkentek az elmúlt hónapban, mint a GM-é. A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen-csoport sem kivétel, esetében a csökkentés 2,5 százalékos. A Mercedes is kevesebb vásárlót vonzott, esetében a csökkenés csupán 0,7 százalék, míg a BMW-Mini ebben a helyzetben nagyon örülhet a maga 0,4 százalékos növekedésének.
A karbonszálas műanyagot ugyan több mint harminc éve használják már versenyautókban is, de még ma is különleges és drága alapanyagnak számít. Ugyanakkor az árától eltekintve szinte minden szempontból egyértelműen jobb karosszéria-építésre, mint a ma használt acél és alumínium, ezért fektet a fejlesztésébe vagyonokat a BMW, amely most új partnert talált tapasztalatai bővítésére és a kutatások felgyorsítására.
Az új Octavia bemutatója a Skodára irányítja a figyelmet – nem csoda, hogy megszellőztették a sportváltozatot is. Egyelőre viszonylag gyenge minőségű fotók jelentek meg a cseh szaksajtóban, de az időzítés nyilván nem véletlen.
Még az RS5 Cabriolet bemutatója kapcsán mutatott a Quattro GmbH. egy prezentációt, ahol a bemutatott autó mellett három másik is felbukkant, igaz, vastag leplek alatt. Felette a következő felirat állt: ”2013 a Quattro GmbH éve: négy új RS modell”. Ezek után nincs más hátra, mint kitalálni, mi bújik meg a leplek alatt.
Bár a válság idején úgy tűnt, az amerikai vásárlók lemondtak a platós monstrumokról, ahogy a benzin ára csökkenni kezdett, ismét divatba jöttek. Ma is ezek hozzák a detroiti gyártók hasznának nagy részét – nem csoda, hogy próbálnak minél nagyobb szeletet kikanyarítani a piacból. Ezúttal a GM újítja meg saját pick-upját, amelyet két márkanéven is forgalmaznak: a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra a márkajelzésen és néhány díszítőelemen kívül tökéletesen egyforma.
Olyan gyorsan kezdett esni a Fiat-részvény ára, hogy felfüggesztették a kereskedését a milánói tőzsdén. Ezzel reagáltak arra, hogy több mint 5%-ot esett az árfolyam rövid időn belül, ami a Fiat terveinek nyilvánossá válásával magyarázható.
Úgy néz ki, a Mininél minden lehetséges variációnak léteznie kell: ezúttal a magas háromajtós, a Paceman gyári sportváltozatát mutatták be. Ahhoz képest, hogy a típus határozottan szabadidő-autó arányú, a John Cooper Works kivitel határozottan sportos jelenség.
A Praga ugyan 1947 óta nem készített személyautókat, de nemrég Szlovákiában feltámasztották a márkanevet, méghozzá azért, hogy gyors sportkocsikat készítsenek.