Belgium nem épp sportkocsi-nagyhatalom – mondjuk Nagy-Britanniához, Olaszországhoz vagy Németországhoz képest – de most előállt valamivel egy kis cég, amely akár a legjobb nevű gyártók orra alá is borsot törhet. A VDS 001 érdekes egyvelege a telivér versenytechnikának és a jó értelemben vett múltidézésnek.
A Paul Ricard-i versenypályán mutatta be a Reanult az új Clio versenyváltozatát. A kupás versenyautó alapját a Clio RS 200 EDC adja, mely a Párizsi Autószalonon debütált.
A nyáron felröppentek olyan pletykák, melyek szerint utód nélkül tűnik el a Nissan szupersportautója, a GT-R. Ezeket a híreszteléseket hamar cáfolták: 2018-ban mégis érkezhet az utód, de a japán gyártó addig sem tétlenkedik.
A Volvo a következő modellévre felfrissíti szedánjait. Az S60-as és S80-as ráncfelvarrása azonban drasztikusabb lehet, mint amit egy modellcikluson belül megszokhattunk – a változást Doug Speck, a gyár értékesítési- és marketingigazgatója erősítette meg.
A Mazda 35, a Toyota 40, a Mitsubishi Motors 62,9 százalékkal kevesebb autót adott el szeptemberben Kínában, mint egy évvel korábban. A japán gyártók kapacitáscsökkentésre készülnek a visszaeső eladások miatt.
Az elmúlt hónapokban Japán és Kína viszonya egy kelet-kínai-tengeri szigetcsoport hovatartozásával kapcsolatos vita miatt mérgesedett el. Kínában szeptember folyamán tüntetők bojkottot hirdettek a japán termékekkel szemben, s több japán vállalkozást is megtámadtak, ideiglenes bezárásra kényszerítve egyes autógyárakat.
Szinte nincs olyan hét az autós világban, amikor nem érkezik hír egy újabb vizsgálatról, melyet az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kezdeményez, valamely járműtípussal kapcsolatban. Már a Totalcaron is többször írtunk olyan esetekről, amikor egy világszerte ismert autógyártó kurrens modelljével kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy bizonyos megoldásai életveszélyesek.
A négyhengeres Ford Duratec motor teljesítménye mechanikus feltöltővel 275 lóerő, ígéri a Lotus Super 7 egyetlen közvetlen leszármazottját gyártó brit Caterham Cars. Az R600 Superlightot komplett autóként, sőt, a korábbi R300 birtokában akár fejlesztőkészletként is meg lehet vásárolni. A rendkívüli menetteljesítményeket ígérő versenyautó vezetőjét vaskos bukókeret védi a balesetektől, az R600-ra slick pályaabroncsokat szerelnek, illetve önzáró differenciálművet építenek hátsó, hajtott tengelyei közé, hogy még jobban megfeleljen a Caterham nagy terveinek.
A Cosworth valaha a legjobb motorspecialistának számított, alighanem világszerte. Most is készítenek versenymotorokat, és durva blokkokat utcai gépekbe – például a Caterham sportkocsik számára – de a komplett tuningba is beleártják magukat, ha úgy adódik, nem is alacsony színvonalon. Erre példa a Hyundai Genesis Coupén alapuló Cosworth CGRS, amely a gyári koreai kupé versenypályás használatra is alkalmas kivitele.
A Renault ugyanazzal a gonddal küzd, mint a legtöbb európai autógyártó: drága a munkaerő a nyugat-európai üzemekben, ami a versenyképességet rontja. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy az előző francia államfő, Nicolas Sarkozy a válság alatt meghirdetett roncsprémium-program és más ürüggyel nyújtott anyagi segítségek fejében elvárta, hogy a termelést Franciaországban tartsák. Most azonban, hogy új államfő lépett hivatalba, nincs akadálya, hogy keletebbre költöztessék a termelést. Legnépszerűbb modelljükkel, az új Clióval kezdik.
Azt sem tudni, honnan jött az információ, de igazi nonszensz ami az olasz sajtóban napvilágot látott: a Fiat a Chrysler mellé nyakába venné az Opel gondját is, ha a GM-Peugeot együttműködés csődöt mondana. Egy dolgot most leszögeznénk: hogy ez megtörténjen, arra a statisztikai esély egész pontosan nulla. Azt is megmondjuk, miért.
A Honda kis kupéját annak idején úgy harangozták be, mint a 80-as évek legdurvább mini-sportkocsijának, a CRX-nek az utódját. A 122 lóerős hibrid hajtáslánc azonban épp csak egy kis visszafogott sietségre elegendő, hajmeresztő gyorsulást hiába is várnánk tőle. Már majdnem leírtuk – ez is csak egy be nem teljesülő ígéret – de most megcsillantották a reményt.
A Caterham eddig is hajmeresztő, sportkocsinak csúfolt koporsóiról volt híres, de ennyire erős modellt eddig még nem készítettek. Az R600 az első olyan Superlight változat, ahol eléérték a 600 lóerőt tonnánként.
Nem csak a Volkswagennél tettek félre néhány ígéretes autótervet, de úgy tűnik, az Audinál is hasonló folyamatok zajlanak. Bár korábban még úgy nyilatkoztak az Audinál, hogy szívesen megépítenék a szériamodellt a Quattro tanulmány alapján, most már arról szólnak a hírek, hogy a projektet leállították.
A Ford eredetileg ártatlan marketing-trükknek szánta a rendszámos Formula Fordot, amellyel a Nürburgringen gyorsabb kört mentek, mint bármelyik utcai Ferrari, Lamborghini vagy Porsche. Azt próbálták bizonyítani, hogy az ezres, háromhengeres Ecoboost turbómotor egyáltalán nem erőtlen.
Korábban úgy nézett ki, hogy a BMW kupéknak és kabrióknak adja a páros sorszámokat, de úgy tűnik, meggondolták magukat. Most arról hallani, hogy a 2-es sorszám a legkisebb hátsókerék-hajtású modelleknek jut majd.
Azt már korábban hallhattuk, hogy a Renault-Nissan szövetség a Datsun márka felélesztését tervezi, de mikor és mennyiért kérdésekre eddig meglehetősen homályos válaszokat kaptunk. Most azonban már tisztul a kép.
A New Beetle második generációja ugyan már megjelent korábban, de a modellváltás csak most válik teljessé, a kabrió bemutatásával. A Beetle esetében ez is igen fontos változat - Észak-Amerika déli részén, amely a típus egyik fontos piaca, meglehetősen népszerű a vászontetős kivitel. Nem véletlen, hogy épp Los Angelesben leplezik le az új változatot.
A Citroen 2CV megjelenésekor egyszerűségével és alacsony árával szerzett híveket, de még 1990-ig tartó pályafutása során kultusztárggyá vált: már nem az ára, hanem sajátos stílusa adta el. Az utóddal ezt a vonulatot szeretné folytatni a Citroen.
Úgy néz ki, a Volkswagennél is fontosabb lett a takarékosság, ami a rétegmodellek fejlesztését érinti leginkább. Két ilyen gép gyártásba küldését is leszavazta a Volkswagen vezetése, pedig korábban úgy nézett ki, hogy a BlueSport roaster és az első generációs Transporterre emlékeztető Bulli törpe-kisbusz is gyártásba kerülhet.
Még tavasszal röppentek fel az első hírek a BMW terjeszkedési elképzeléseiről - annyi biztos, hogy olyan helyet keres a bajor gyártó, ahol a lehető legolcsóbban készíthet évente 300-350 ezer autót. Olcsó munkaerő pedig Közép-Európában van a legközelebb. Most úgy néz ki, a Temes megyei Lugos is eséllyel pályázik a BMW üzemére.
Már végleges az a 34 tagú lista, amelyből az idei Év Autója választás győztesét választja ki a szakújságírókból álló nemzetközi zsűri. Az idén már mi is beleszólhatunk a sorrendbe - Csikós Zsolt kollégánk révén - de nem lesz egyszerű a választás, annyi fontos vagy érdekes modell érkezett tavaly óta.
Kína egyik nagyvárosában, Kuangcsuban készült a fotó erről a különös kupéról, amely állítólag a Geely Meirenbao - vagy ahogy sokan ismerik, a Beauty Leopard - alapjaira épül. Nem is rossz, ahhoz képest, hogy a 2003-ban bemutatott eredeti hogy néz ki.
A háromhengeres motorok eddig a kis teljesítményű, olcsó autókra voltak jellemzők, de a BMW hamarosan piacra dobja saját 1,5 literesét, szintén három hengerrel, luxusmodellek számára. Itt már nem mindegy, hogy miféle kerregés szabadul ki a motorházból, így a gyári akusztikai mérnökök mindent megtettek annak érdekében, hogy az élmény-faktor a lehető legjobb maradjon.
Hallottunk már olyat, hogy Chevrolet és Ford tulajdonosok összeverekedtek, de a két amerikai vállalatóriás a háttérben egyáltalán nincs rossz kapcsolatban egymással. Ezt mutatja, hogy most összefogtak – másképp nemigen tarthatnák a lépést a külföldi konkurenciával.
Korábban is hallottuk, hogy a Renault kiadná bérmunkába a tervezett Alpine sportkocsi gyártását – a meglepetés az, hogy nem az ezen a területen a legtapasztaltabbnak számító Lotus felé tapogatóznak.