Hírek

A Mercedes lemarad

2012. október 11., 11:02 Módosítva: 2012.10.11 11:02
14

Számos oka van, hogy a Mercedes elvesztette vezető szerepét a prémium-kategóriában, de mind arra utal, hogy a csillagos márka nem alkalmazkodik elég gyorsan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hétmilliós visszahívás a Toyotánál

2012. október 10., 18:07 Módosítva: 2012.10.10 18:07
13

A Toyota ismét belefutott egy nagy visszahívási akcióba, bár ez a hatalmas számok ellenére kevésbé tűnik súlyosnak, mint a korábbi, gázpedál-beragadásos eset.

Távolról sincs vége, olvasson még

Karbonszálat minden autóba

2012. október 10., 16:52 Módosítva: 2012.10.10 16:52
31

Eddig úgy tűnt, a versenyautókon kívül csak a legdrágább utcai modellekben bukkanhatnak fel a könnyű és merev karbonszálas karosszéria- és vázelemek. A Ford, és több más, nagy német vállalat azonban kidolgozta az eljárást, amellyel a karbonszálas elemek nagy tömegben is gyárthatók lehetnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotókon az új Skoda Octavia

2012. október 10., 15:05 Módosítva: 2012.10.10 15:05
44

A Rapid bemutatásával a Skoda házon belül csinált konkurenciát az Octaviának, de ez az állapot nem tart sokáig. Jövő tavaszra megérkezik az Octavia harmadik generációja, amely nagyobb és jobban felszerelt modell lesz a jelenleginél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újjászületett a tengerből kihúzott Ferrari Enzo

2012. október 10., 13:42 Módosítva: 2012.10.10 13:42
22

Ennek a Ferrarinak igencsak mozgalmasra sikerült eddigi pályafutása. Először komoly tuningot kapott, majd megdöbbentő baleset részese volt. Ám hiába esett az óceánba, feltámasztották – és most veszélyesebbnek néz ki, mint bármikor korábban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mégsem készül Lotus Esprit?

2012. október 10., 09:14 Módosítva: 2012.10.10 09:14
1

Egyre nagyobb a homály a Lotus körül, mióta új tulajdonosa van a cégnek. Még nyáron elkezdték az átszervezést azzal, hogy kirúgták a korábbi vezérigazgatót, és úgy néz ki, ambiciózus tervei is a kukában végzik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Volkswagen Jettával 300 felett

2012. október 9., 17:59 Módosítva: 2012.10.09 17:59
38

Új sebességi világrekordot állítottak fel a VW kompakt szedánjával: saját augusztusi eredményét javította tovább az átalakított gép.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a Ford is csal a motorhanggal

2012. október 9., 17:06 Módosítva: 2012.10.09 17:06
68

Ma már olyan komolyak a zajszigeteléssel szembeni elvárások, hogy kifejezetten csalni kell, ha azt akarják, hogy maradjon valami a motor hangjából a sportos modellekben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rendőrrajzás a somogyi utakon

2012. október 9., 14:36 Módosítva: 2012.10.09 14:36

Mától csütörtökig tart a fokozott gépjármű-ellenőrzés a somogyi utakon, ahol elsősorban a teherautók és autóbuszok szabályszerűségét ellenőrzik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez most a legmérgesebb Mazda

2012. október 9., 13:29 Módosítva: 2012.10.09 13:29
13

Az RX-8 visszavonulása után nem maradt a Mazda kínálatában más sportkocsi, mint az MX-5, és ezt is inkább hibátlan egyensúlya és barátságos ára adja el, mint kimagasló teljesítménye. Ám akkor is van megoldás, ha valakinek a tökéletességhez már csak a lőerők hiányoznak a kis roadsterből.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotón a harmadik kecskeméti Mercedes

2012. október 9., 11:53 Módosítva: 2012.10.09 11:53
62

A Kecskeméten gyártott B osztállyal kezdődött a sor, de úgy néz ki, a Mercedesnél készakarva hagyják az érdekesebb típusokat a végére. A családi egyterű hétköznapi karaktere után jóval frissebbnek tűnt az A osztály, és még látványosabbnak ígérkezik az eddig csak kémfotókról ismert négyajtós kupé, a CLA, amely szintén magyar termék lesz. Ám az igazi bestseller-jelölt csak ez után érkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek az olcsó Jaguarok?

2012. október 9., 05:39 Módosítva: 2012.10.09 05:39
14

Amikor még a Ford leányvállalata volt, a Jaguar csúnyán megbukott az X-Type modellel, amely a korabeli Mondeo alapjaira épült. Most másodszor is nekifutnak a feladatnak, hisz szükség van egy nagyobb mennyiségben eladható típusra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hiba a Toyota-Subaru sportkocsikban

2012. október 8., 16:41 Módosítva: 2012.10.09 10:52
3

Az Amerikában eladott korai példányok vásárlói kezdtek panaszkodni a durva alapjáratra, és a ezzel összefüggésben a motor leállására.

Távolról sincs vége, olvasson még

VDS, a belga Maserati

2012. október 8., 16:11 Módosítva: 2012.10.08 16:11
11

Belgium nem épp sportkocsi-nagyhatalom – mondjuk Nagy-Britanniához, Olaszországhoz vagy Németországhoz képest – de most előállt valamivel egy kis cég, amely akár a legjobb nevű gyártók orra alá is borsot törhet. A VDS 001 érdekes egyvelege a telivér versenytechnikának és a jó értelemben vett múltidézésnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Versenypályán is támad az új Clio

2012. október 8., 06:04 Módosítva: 2012.10.08 06:04
5

A Paul Ricard-i versenypályán mutatta be a Reanult az új Clio versenyváltozatát. A kupás versenyautó alapját a Clio RS 200 EDC adja, mely a Párizsi Autószalonon debütált.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erősebb lesz az új GT-R

2012. október 7., 18:05 Módosítva: 2012.10.07 18:05
60

A nyáron felröppentek olyan pletykák, melyek szerint utód nélkül tűnik el a Nissan szupersportautója, a GT-R. Ezeket a híreszteléseket hamar cáfolták: 2018-ban mégis érkezhet az utód, de a japán gyártó addig sem tétlenkedik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felfrissíti modellpalettáját a Volvo

2012. október 7., 16:06 Módosítva: 2012.10.07 16:06
1

A Volvo a következő modellévre felfrissíti szedánjait. Az S60-as és S80-as ráncfelvarrása azonban drasztikusabb lehet, mint amit egy modellcikluson belül megszokhattunk – a változást Doug Speck, a gyár értékesítési- és marketingigazgatója erősítette meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Parancs a kínaiaknak: ne vegyetek japánt

2012. október 7., 06:52 Módosítva: 2012.10.07 06:52

A Mazda 35, a Toyota 40, a Mitsubishi Motors 62,9 százalékkal kevesebb autót adott el szeptemberben Kínában, mint egy évvel korábban. A japán gyártók kapacitáscsökkentésre készülnek a visszaeső eladások miatt.

Az elmúlt hónapokban Japán és Kína viszonya egy kelet-kínai-tengeri szigetcsoport hovatartozásával kapcsolatos vita miatt mérgesedett el. Kínában szeptember folyamán tüntetők bojkottot hirdettek a japán termékekkel szemben, s több japán vállalkozást is megtámadtak, ideiglenes bezárásra kényszerítve egyes autógyárakat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tűzveszélyes Mercedesek

2012. október 6., 17:59 Módosítva: 2012.10.07 10:10
2

Szinte nincs olyan hét az autós világban, amikor nem érkezik hír egy újabb vizsgálatról, melyet az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kezdeményez, valamely járműtípussal kapcsolatban. Már a Totalcaron is többször írtunk olyan esetekről, amikor egy világszerte ismert autógyártó kurrens modelljével kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy bizonyos megoldásai életveszélyesek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a legerősebb Catherham

2012. október 6., 15:45 Módosítva: 2012.10.06 15:45
3

A négyhengeres Ford Duratec motor teljesítménye mechanikus feltöltővel 275 lóerő, ígéri a Lotus Super 7 egyetlen közvetlen leszármazottját gyártó brit Caterham Cars. Az R600 Superlightot komplett autóként, sőt, a korábbi R300 birtokában akár fejlesztőkészletként is meg lehet vásárolni. A rendkívüli menetteljesítményeket ígérő versenyautó vezetőjét vaskos bukókeret védi a balesetektől, az R600-ra slick pályaabroncsokat szerelnek, illetve önzáró differenciálművet építenek hátsó, hajtott tengelyei közé, hogy még jobban megfeleljen a Caterham nagy terveinek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Koreait tuningol a Cosworth

2012. október 6., 07:56 Módosítva: 2012.10.06 07:56
15

A Cosworth valaha a legjobb motorspecialistának számított, alighanem világszerte. Most is készítenek versenymotorokat, és durva blokkokat utcai gépekbe – például a Caterham sportkocsik számára – de a komplett tuningba is beleártják magukat, ha úgy adódik, nem is alacsony színvonalon. Erre példa a Hyundai Genesis Coupén alapuló Cosworth CGRS, amely a gyári koreai kupé versenypályás használatra is alkalmas kivitele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Törökből jön az új Renault Clio

2012. október 5., 16:44 Módosítva: 2012.10.05 16:44
1

A Renault ugyanazzal a gonddal küzd, mint a legtöbb európai autógyártó: drága a munkaerő a nyugat-európai üzemekben, ami a versenyképességet rontja. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy az előző francia államfő, Nicolas Sarkozy a válság alatt meghirdetett roncsprémium-program és más ürüggyel nyújtott anyagi segítségek fejében elvárta, hogy a termelést Franciaországban tartsák. Most azonban, hogy új államfő lépett hivatalba, nincs akadálya, hogy keletebbre költöztessék a termelést. Legnépszerűbb modelljükkel, az új Clióval kezdik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az év blöffje?

2012. október 5., 14:20 Módosítva: 2012.10.05 14:20

Azt sem tudni, honnan jött az információ, de igazi nonszensz ami az olasz sajtóban napvilágot látott: a Fiat a Chrysler mellé nyakába venné az Opel gondját is, ha a GM-Peugeot együttműködés csődöt mondana. Egy dolgot most leszögeznénk: hogy ez megtörténjen, arra a statisztikai esély egész pontosan nulla. Azt is megmondjuk, miért.

Az Opel vadiúj magyar motorgyára élő cáfolata, hogy a GM eladná európai részlegét
Az Opel vadiúj magyar motorgyára élő cáfolata, hogy a GM eladná európai részlegét
Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy sportos autó a Hondától

2012. október 5., 11:13 Módosítva: 2012.10.05 11:13
22

A Honda kis kupéját annak idején úgy harangozták be, mint a 80-as évek legdurvább mini-sportkocsijának, a CRX-nek az utódját. A 122 lóerős hibrid hajtáslánc azonban épp csak egy kis visszafogott sietségre elegendő, hajmeresztő gyorsulást hiába is várnánk tőle. Már majdnem leírtuk – ez is csak egy be nem teljesülő ígéret – de most megcsillantották a reményt.

Távolról sincs vége, olvasson még

600 lóerő egy tonnára

2012. október 5., 05:21 Módosítva: 2012.10.05 05:21
19

A Caterham eddig is hajmeresztő, sportkocsinak csúfolt koporsóiról volt híres, de ennyire erős modellt eddig még nem készítettek. Az R600 az első olyan Superlight változat, ahol eléérték a 600 lóerőt tonnánként.

Távolról sincs vége, olvasson még