Egy liter 95-ös benzin 433 forintba kerül, a bio-répalé 1199, a félliteres jeges teáért pedig 349 forintot kérnek, vagyis a decemberben átadott budai Mol benzinkút nem a tipikus termékek árával dönt majd rekordot. Cserébe aki az Istenhegyi úton tankol, papírbútorokon ejtőzhet a shopban, hogy rögtön érezze, itt egy kicsit minden más, mint például a kazincbarcikai kutakon.
300 milliót költöttek a XII. kerületi töltőállomás teljes felújítására. Ez nagyjából 80 millióval több, mint amennyiért gatyába lehet rázni egy közönséges benzinkutat. Egy röpke látogatás elég, hogy megbizonyosodjunk, a budai hegyeket BMW X5-tel átszelő törzsvásárló szájából kifordul majd az Eve 100 cigaretta, ha ide betér.
Ez nem padlószőnyeg – javít ki a tervező, amikor óvatlanul annak nevezem a barnás-érdes vinil burkolatot. Hogy megőrizzük a tisztaságot, papucsot húznánk, miközben a shopban terjengő szag visszarepít a kilencvenes évek Domus áruházaiba. Még émelyít a ragasztó kipárolgása, mégis van az egészben valami ígéretes. Gazdag környéken a benzinkút is lakájosabb. Az építész szerint a szag hamarosan elmúlik, nem kell vele törődni. A december óta üzelemő benzinkút tervei egyébként ugyanattól az irodától származnak, amelytől sok más Mol kúté is, de a cég kérte tőlünk, hogy ne hozzuk nyilvánosságra nevüket.
A MOL évek óta folytatja A jövő töltőállomása nevű kutatást, hogy részletekben, vagy éppen egy-egy ilyen csúcsberuházáson próbálja ki a különböző formai és szerkezeti megoldásokat. Az ötletek egy részét lassan a többi magyarországi, illetve külföldi kútján is szeretné bevezetni a cég. Ha az ígéretből az egyre többet bosszankodó átlagautós kedvéért gyököt vonunk, a ledes világítás, az egyhéjú tető, és a hattyú formájú kútoszlop-dekoráció marad. Illetve a remény, hogy hamarosan a prolibb körzetek töltőállomásainak vécédeszkáira is le merünk majd ülni.
Muszáj mosolyognunk, amikor a kiskereskedelmi hálózatfejlesztési igazgató magabiztosan kijelenti, tizenöt év múlva még mindig főként fosszilis eredetű üzemanyagokat tankolunk az autóinkba. Elektromos energiát most még biztosan nem, hiszen a különleges benzinkúton a villanytöltő oszlop egyelőre csupán dekoráció, az előtte parkoló malterfoltos kisteherautó utasainak tudományos fejlődését szolgálja, mivel az ELMŰ egy hónappal a nyitás után még nem kötötte be a működéséhez szükséges 500 voltos vezetéket.
Azt ígérik, ha az elektromos rendszer elkészül, húszpercenként szolgál majd ki egy gyorstöltésre alkalmas villanyautót. És most figyeljenek: ingyen! Állítólag már 17 ilyen autó közlekedik Magyarországon. Ezek után tényleg nem mondhatjuk, hogy a semmire kötöttek volna masnit a Molnál. A villanyvezeték késése is be volt tervezve, mondja az építész, amitől a konnektorból tankoló tömegek nevében végtelenül megnyugszunk.
A jövő benzinkútján nyomasztóan sokszor utalnak arra, hogy a cég ezzel a beruházással is hozzájárul a föld élővilágának megmentéséhez. Körülbelül évi 3 millió liter fosszilis eredetű üzemanyagot adnak majd el itt. Ebből részben üvegház-gázok lesznek, de ez a szent küldetés mellett csak afféle melléktevékenység. Sokkal fontosabb, hogy a falakon és a tető nem napelemekkel fedett részén lévő növények, a korszerű levegő-víz hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer, és a rengeteg újrahasznosítható alapanyag évente 120 ezer kilowattóra energia megtakarítását teszi lehetővé. Ezen felül péntek délutánig már sikerült is megtakarítani 24 tonna széndioxid-kibocsátást.
Szeretik a számokat? Gázból évente 7000 m³-rel fogy kevesebb itt, mint egy közönséges benzinkúton. Az energia-megtakarítás összesen körülbelül ötven százalékos, ráadásul nyáron, amikor sokat süt a nap, az elektromos rendszer egyáltalán nem vesz fel energiát a hálózatról, sőt néha vissza is táplál majd egy keveset.
Ha az ELMŰ vár még egy kicsit a villanyautó-töltő kábelének beszerelésével, ezen javítani is lehet, gondolom. Nagy kérdés, mi lesz, ha esni kezd a hó. Valakinek fel kell másznia a tetőre letakarítani a napelemeket? Ennél is nagyobb dilemma, hányszor kell majd leporolni az átkozott paneleket, ha nyáron belepi őket a por? Nem lennék a személyzet helyében.
Az új Mol kút tényleg nagyon szép, a cég helyében az Istenhegyi útnál elmaradottabb vidékeken élő kisebbség számára kirándulásokat szerveznénk ide, hiszen az igazgató szerint ezt, így, ebben a formában aligha láthatják majd viszont lakóhelyükön. A helyszínválasztás sem véletlen, a Mol stratégái úgy gondolták, főként a XII. kerület felvilágosult lakói értékelik az efféle jövőbe mutató megoldásokat.
Állítólag nemrég a közelben működő óvodából erre sétáló csoportból valaki megkérdezte, milyen buta bácsik építenek fűből házat. Mindenki nevetett, hiszen válasz nincs, pedig a kérdés teljesen jogos.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
