Mi lassítjuk a fél világot
Általában nem örülünk, ha azt mondják, mi csak fékezzük a haladást. Az ilyesmit általában kritikaként fogalmazzák meg, de esetünkben ez nem szemrehányás, sőt. Kimondottan igény van rá, hogy még hatékonyabban fogjuk vissza a tömegeket. A Continental elektronikus fékrendszer-komponenseket gyártó üzemében jártunk.
Mint minden hangzatos címben, a fentiben is van igazság. Csak nem a teljes igazság: a kőbányai üzemben nem fékrendszereket, csak azok fontos vezérlőegységeit gyártják. Persze az autóiparban ritkán mondhat olyat egy beszállító, hogy valamilyen rendszert kompletten ő állít elő. Meg ugye nem konkrétan a fél világnak, de elég sok autóba ezeket építik be. Méghozzá egyre többe, sőt a kapacitást jelentősen bővíteni kell a budapesti gyárban. Tehát nem is állunk olyan messze attól, hogy mi lassítsuk a fél világot.

Mint azt Jaroslav Kociantól, az EBS (Electronic Brake Systems, Elektronikus Fékrendszerek) gyáregység vezetőjétől megtudtuk, a Continental Hungary Automotive kft egy uniós pályázaton 177,8 millió forintnyi támogatást nyert el. Ezt az összeget a Continental, a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója a kis- és kompakt szervo vezérlők gyártástechnológiájának kialakítására fordítja, új munkahelyeket is létesít a pesti üzemben. Igen, a Continental már rég nem gumimárka. Az elmúlt évtizedekben egy rakás járműipari beszállítót vásároltak meg, így már hiába is keressük a piacon a Temic, a Siemens-VDO, az ITT vagy a Motorola járműipari termékeit. Ezeket már a Continental AG vonatkozó üzletágai állítják elő, így az autónk legkülönbözőbb alkatrészein találkozhatunk az ismerős logóval.
A tizedik kerületi telepen kizárólag termelés folyik, de a Continentalnak hat gyára és egy értékesítési központja is van Magyarországon. Veszprémben például nem csak termelnek, de a fék- és menetstabilizáló rendszerekhez kapcsolódó kutatás-fejlesztés is zajlik.

A Napmátka utcai üzemben a beszállítóktól beérkezett alkatrészeket építik össze. Alapvetően elektronikai illetve elektromos komponensekből építkeznek, a legnagyobb elem egy fekete, műanyag doboz, amihez a gyártási folyamatnak szinte csak a legvégén nyúlnak a munkások.

Nagyrészt nők dolgoznak a sorok mellett, már ahol nem robot végzi az aprólékos munkát. A termelési folyamat legelején egy nem kimondottan gigantikus, nem is szörnyen látványosan dolgozó gépsor csinál ellenállásokból, integrált áramkörökből, diódákból, és ki tudja, még mi mindenből komplett vezérlő elektronikát. Itt, a soron programozzák fel az elektronikus agyat, sőt, az üzemből előre kalibrált részegységek kerülnek ki, így ezeknél a vezérlőegységeknél már sem a beépítéskor, sem az esetleges szerviz-műveletek után nincs szükség külön műszeres kalibrációra. Hogy ebbe az üzembe bejussunk, nem csak belépőkártyára, de megfelelő felszerelésre is szükség van.














Budapestről javarészt európai gyártókhoz kerülnek a termékek, de vannak az amerikai kontinensre, illetve Ázsiába induló rakományok is. A kapacitást tovább bővítik, hiszen a gépjárműiparban egyre jobban terjednek a menetstabilizáló elektronikák. Az itt készülő egységek már az elektronikus rögzítőféket is tudják kezelni, illetve vannak univerzális darabok is, amelyek akár kisteherautókba is beépíthetők. Szóval, akárhonnan is nézzük, Magyarország tevékenyen részt vesz a haladás megfékezésében.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
