Közeleg a tél, de ki vesz itt autót?
Itt az év vége, nézzük meg, hogyan is alakult, alakul a használtautó-piac. Én egy meglehetősen kis szegmensét fedem le, de azért van némi rálátásom a helyzetre. Jelen állás szerint, akárcsak a Covid kezdetén, beleállt a földbe minden.
A Hahun a nyárhoz képest nőtt az eladó autók darabszáma, de még mindig elmarad a korábbi évektől. A csökkenés tetten érhető az autók minőségén is. Magyarán, ennyi szart rég láttam. Az elmúlt napokban nem volt olyan kereskedés, ahova miután betértem, ne arról faggattak volna, hogy mennyi munkánk van (állapotfelmérőknek), mert ők alig tudták hozni a számokat az elmúlt két hónapban (november, december).
Közeleg a tél - mormolta rezignáltan Ned Stark, majd jól le is vágták a fejét. Vajon ez a sors vár a kereskedésekre is?
Még csak most fogják megkapni a megnövekedett rezsiszámlákat, amit a korábbi forgalom kb. egyötödéből kell kigazdálkodni. Most persze lehet nagyokat nevetni, hogy meg is érdemlik a rohadék nepperek. De amit korábban is írtam, azt most is tartom, nagyon sok tisztességes kereskedő dolgozik azért, hogy neked jó autód legyen.
Kapcsolatban vagyok néhány kollégával, ők is azt látják, hogy kevesebb a hívás. Valahogy kivárnak az emberek. Most nem az autóvásárlás a legnagyobb prioritás. Ami még egy kicsit pörög, az az egy-másfél milliós kategória - háááát... - és a tizenmilliósok. Nekem nagy élmény mondjuk egy full elektromos, pár ezer kilométert futott iX3-ast átvizsgálni, de a nagy átlag nem ezt keresi. Beszéltem Balló Marcival, náluk töretlen a vásárlási kedv. Nem az igazi, de azért van forgalom. Volt még egy-két kereskedés, ahol ezt az infót kaptam, de a nagy többség azért nem áll jól.

Kilábaltunk a Covid okozta sokadik sokkból, oltogattak, jött a háború, majd a rezsidémon és mindezekkel karöltve az infláció. És a forint is olyan erős napjainkban, mint a tavaszi szélben tovaszálló lepkefing. Üzemanyagár-növekedés, adblue-hiszti, csiphiány, mindenhiány, ársapka. Azért nem baj, hogy lassan véget ér 2022. Mondjuk, még egy jó kis zombiapokalipszissel teljes lehetne az idei esztendő.
Mi várható?
Azt gondolná az ember, hogy ez a környezet kedvez a vásárlóknak, alku van bőven. Na ja. Ha megnézzük az árakat, azt látni, hogy a Hahu és a Mobile.de között nincs szignifikáns különbség. Magyarán, ha a most árult autót eladja a kereskedő, a következőt már egy picit drágábban kell adnia. Vagy a forintnak kéne 350 alá bekacsintania. Persze erre is van esély...

Márpedig, ha nem tudja a következőt olcsóbban megvenni, hát ezt sem fogja elkótyavetyélni. A Gazdaságkutató Intézet őszi, keresletet előrejelző modellje szerint csökkenni fog a vásárlások száma, és az ár is a használtautó-piacon. A kereslet részét eltalálták, az árra azért nem vennék mérget.
A 2019-es, majdnem rekordnak számító év után folyamatos lassulás kezdődött, ilyen-olyan okok miatt. Elvileg ez a vevőknek kedvező tendencia, valóban csökkenni kéne az áraknak. De nem fognak, mert az újautóhiány egyfajta vákuumot hozott létre a piacon. Erről írtam már a tavalyi év végén, akkor azt mondtam, hogy nem látni a végét. De lesz ez még rosszabb. Lett.
Így szállt el a használt autók ára
Új autó nincs, mindenki használtat venne, de a magyar vevőknek már nem jut elég: ha most vennél, már elkéstél.
Ez a vákuum szó szerint kiszippantja az autókat a piacról. Meg kell nézni a Becsületesnepper utóbbi két-három roadmovie-ját, látszik, hogy kevesebb az eladó autó, és vért kell izzadni a vásárláshoz. Mindez Németországban.
Mivel továbbra sem árasztották el a szalonokat az új autók, számottevő változásra nem számíthatunk. Ja, és az árak. Egy középkategóriás, átlagos felszereltségű új autó ára 15-30 százalékkal emelkedett. Amit rendelhetsz 6-24 hónapra, típustól függően. Ez hasonló, de inkább nagyobb mértékben húzta magával a használtautó-árakat. Mert azt legalább lehet kapni - még.
Kövesd az AutoRevizort a Facebookon is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
