Nyolc SUV vizsgázott az IIHS tesztjén. Öten kaptak "jó" vagy "elfogadható" osztályzatot.
A kisebb méretű SUV-k után az eggyel nagyobb méretűeket új biztonsági rendszereit is tesztelték, amely során a hátsó üléseken utazók sérülésveszélyét is vizsgálták – derült ki a szervezet összefoglalójából.
Három SUV teljesített kiemelkedően a mezőnyben: a Lincoln Aviator, a Mercedes-Benz GLE és a Volvo XC60 végzett az élen, ezek az autók "jó" minősítést kaptak. Az Acura MDX-et, a BMW X3-ast elfogadhatónak találták a tesztelők, az Audi Q5 és a Lexus RX elégségesre végzett, míg a Cadillac XT6 elbukott a vizsgán.
Biztató, hogy a jövő évi modellek fele jól szerepelt a hátsó utasok tesztjén (moderate overlap front crashtest) – mondta David Harkey, az IIHS elnöke.
Szerinte ez azt bizonyítja, hogy a vizsga feltételei teljesíthetők, ha a gyártók komolyan veszik az elvárásokat.
Az IIHS tavaly vezette be ezt az új tesztfajtát, mert az elöl ülők védelme egyre jobb az autókban, a hátsó üléseken helyet foglalókra viszont kevesebb figyelem jut.
Mit néztek?
A most tesztelt autók is kiváló védelmet kínálnak a vezetőnek és az anyós ülésen ülőnek. A szervezet szerint a vizsgálat nem foglalkozott a vezető mögött gyermekülésben ülő bekötött kisebb gyermekek biztonságával. A teszten az első ülésen egy felnőtt férfinak megfelelő próbababa utazott, míg mögötte egy alacsonyabb nőt vagy 12 éves gyermeket "utánzó" tesztbábu. A 40 százalékos átfedéssel és 65 kilométer/órás sebességgel készült a teszt, vizsgálták a fejet, a nyakat, a mellett, a csípőt érő sérülések veszélyét.
Az két legfontosabb kérdés az volt,hogy a hátul ülő feje beleütközik-e a vezetőülésbe vagy az ajtó ablakába, továbbá hogy a gyenge bekötés miatt lecsúszik-e az ülőlap szintje alá a két üléssor közé. Nézték azt is, hogy a biztonsági öv ferde része a hátul ülő vállán marad-e, ahol a leghatásosabb védelmet nyújtja.
A jól szereplő modellek esetén a fej- és nyaksérülések kockázata volt valamelyest nagyobb a mell- és csípősérülések rizikójánál. Az Acura MDX-ben a hátsó tesztbábú becsúszott az üléslap alá és a feje nagyon közel került az ütközésnél az előtte lévő első ülés háttámlájához. Ugyanezt figyelték meg a tesztsorán a BMW X3-asnál.
Az elégségesre vizsgázó autóknál mindenek a kockázatok nagyobbak voltak az előbbieknél, az elbukott Cadillac XT6-osnál az összes említett sérülésfajtának nagy a veszélye. Harkley szerint az előrecsúszás megakadályozása a legfőbb feladat a biztonsági övek és az ülések összehangolásával.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
