Van cascód? Nem biztos, hogy jól jársz vele!
Ha a károkozónak nincs biztosítása, még rosszabbul is járhatsz
Kivételek mindig akadnak, azokra viszont nem lehet szabályt építeni. De mi van akkor, ha a kivételként is lehetetlennek hitt megoldásból akar főszabályt kreálni a biztosító az autósok kontójára?
Az autózás mára sokkal inkább bosszúság, mint örömforrás. Ha ez nem lenne elég, néha még baleset is éri a közlekedőket. Azokra viszont fel lehet készülni. Ha lelkileg nem is, anyagilag biztosan. Aki nem szereti a felesleges stresszt, az a kötelező biztosítás mellé köt cascót is. Néha azonban ezzel a megoldással kifejezetten szívatja magát az autós.
Olvasónk utólag úgy érzi, hogy a "Veled is megtörténhet" sorozat kandikamerás verziójába csöppent bele. Egy októberi reggelen beköszönt a csomagtartójába egy másik autós. Senki nem izgulta túl a dolgot, lepapírozták az esetet a kék-sárgával, a vétkes vállalta a felelősséget. Olvasónk a sérült autót leadta a szervizben, majd szólnak, ha kész van, a biztosítók intézik a pénzügyeket.

Az anyagi kár sem volt eget verő, közel 400 ezresből megállt (volna) a károkozó KGFB-jének terhére. A hangsúly a volna kifejezésen. Kiderült ugyanis, hogy a vétkes sofőr biztosítása nem volt érvényes. Hogy miért, az tán' mindegy is. A lényeg, hogy az érvénytelenség miatt a szerviz nem a károkozó KGFB szerződésére, hanem vétlen olvasónk casco szerződésére tudta csak terhelni a kárt.
Standard megoldás ez
Ha a károkozónak nincs kötelező biztosítása, a MABISZ Kártalanítási Számlája rendezi a károkat, majd behajtja utólag a figyelmetlen autóson. Viszont, ha a vétlen félnek van cascója, akkor arra kell rendezni az ügyet. Ez sem gáz olvasónk szempontjából, a casco önrészét fedezi a MABISZ, a bónusz fokozat pedig nem módosul, vagyis olvasónknak nem kerül semmibe a sztori így sem. Legalábbis elméletileg.
A gyakorlat viszont ezúttal teljesen mást mutatott. A casco biztosító ugyanis közölte: a bónusz fokozat kettőt ugrik lefelé, mivel kárkifizetés történt. Na várjá'-várjá'-várjá'! Hogy micsoda? Vétlen félként semmiféle hátrány nem érheti az autóst, nem?

Ha nincs Casco, akkor mindent fedez a MABISZ Kártalanítási Számla, ha van Casco, akkor az autósnak is zsebbe kell nyúlnia díjemelkedés jogcímén?
Olvasónk joggal sejtett turpisságot a dolog mögött, megírta hát fenntartásait a casco biztosítójának. Ott viszont megerősítették: ez így megy már évtizedek óta, minden a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően zajlik. Amikor ezt a kifejezést hallja valaki, már sejtheti: itt valami nem gömbölyű.
Már csak azért is, mert a károkozó (amúgy érvénytelen) KGFB biztosítása és olvasónk cascója ugyanannál a biztosítónál van. A biztosító pedig olvasónk casco díját is megemelte arra hivatkozással, hogy a jogszabály szerint mindegy milyen okból történt a kifizetés a biztosítás terhére.
Ha volt kifizetés, a bónusz besorolás mindenképpen romlik kettő szintet, Állítja a biztosító
Akkor is, ha a kifizetés amiatt történt, hogy valaki biztosítás nélkül zúzta le az autónkat? - kérdezett vissza olvasónk. Akkor is, jött a válasz.

Olvasónk nem értette. Abban bízik, hogy ez komoly, mert viccnek kicsit erős lenne szerinte. Arra a kérdésére, hogy miként jön majd ki ő ebből a sztoriból (vétlen félként) nullára, a sehogy válasz helyett valami egészen szürreális megoldást vázoltak fel neki.
Elmondásuk szerint olvasónk minden évben kérhet igazolást a biztosítótól arra vonatkozóan, hogy mennyivel fizetett többet a bónusz visszasorolása miatt, ezt az összeget pedig a MABISZ utólag megtéríti majd neki. Elképzelte, ahogyan a következő tíz évben számolgatják az ezreseket, amiket a díjemelésen bukott és ahogyan levelezget az autós-biztosító-MABISZ hármas a visszatérítésről minden egyes évfordulót követően. Nem elég, hogy vétlenként ő fizeti a díjkülönbözetet, még neki is kell utánajárni minden évben? - dohogott olvasónk.
Nem kell izgulni, a biztosítónak van erre módszere! Ezzel a válasszal kívánták olvasónk kételyeit eloszlatni. Inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Más megoldást nem látván Pénzügyi Békéltető Testület elé vitte az ügyét, mondják meg a jogi ászok, hogy világos-e az a sör. Az ügy "tárgyalása" a következő héten esedékes, a fejleményekről beszámolunk.
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
